Dat vraag je aan bij de gemeente... Die sturen dat door naar de juiste instantie, dat is Justitie... Je kunt dat zelf niet aanvragen, dat moet door een andere instantie worden gedaan, met daarbij een aantekening WAARVOOR dat het vereist is...

Een politie-agent krijgt een andere screening dan een minister president... Leraren moeten er ook een kunnen overleggen... Het aanvragen kost je meer dan 30 euro...

En na 2 of 6 weken krijg je een schrijven terug, ja of nee, staat er dan op voor de onderzochte functie... Meer niet...

Ik heb hier nog een exemplaar liggen voor je als je dat wil, een aanvraagformulier...

Toegevoegd na 1 uur:
en hier vind je alle relevante info...
http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/verklaring_omtrent_het_gedrag/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn nieuwe werkgever wil dat hebben dus...wat een gedoe;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wil werken of niet... Als JIJ het maar krijgt, ze trekken alles na, en hier dit op GV is geen juweel op je CV...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach ik heb niks te verbergen XiniX..Ik ben gewoon een goed mens dus maak me daar geen zorgen om;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord, je moet het inderdaad laten aanvragen, als jij bijvoorbeeld veroordeeld bent voor diefstal geven ze je wel een verklaring voor het werken met kinderen, want dat heeft niets met elkaar te maken. Als je werkgever het eist, mag je ook de kosten op hem verhalen.

Andere antwoorden (6)

Bij het gemeentehuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de burgerlijke stand van de gemeente waar je staat ingeschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de gemeente, als het goed is heb je een formulier van je toekomstige werkgever gekregen, die neem je mee en dan krijg je je VOG vaak binnen 2 tot 5 weken thuisgestuurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier op GV in ieder geval niet ben ik bang!
Maar ik denk dat je daarvoor bij justitie of gemeente moet zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de gemeente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even een klein stukje letterlijk van onderstaande link:

U ontvangt het aanvraagformulier van degene die u om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) verzoekt, vaak is dat uw werkgever. Uw werkgever moet op het formulier aangeven wat het doel van de aanvraag is, en de aanvraag ondertekenen. U kunt het aanvraagformulier ook downloaden van deze website of opvragen bij het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag (COVOG).

Op de in de eerste link genoemde website staan ook nog andere vragen en antwoorden over de Verklaring Omtrent Gedrag.

Nog een stukje informatie en een downloadbaar PDF aanvraagformulier (dat je dus als het goed is niet nodig hebt omdat je werkgever het formulier dient te leveren en deels in te vullen) is te vinden via de tweede link.