Hoe kom ik in het instelgebied van mijn Cisco EPC3925 Wifi modem van ziggo?

"Ik ben er 1x in geweest en heb toen de inlog (ziggo+draadloos) veranderd. Sinds dien: wat ik ook invoer . Als ik op de button klik, dan maakt hij de beide invulvelden leeg en heb niet het idee dat hij iets heeft gedaan. Het lijkt wel een "clear"button.
Heb ook geprobeerd het modem te resetten met de knop 30s ingedrukt te houden maar lukt niet. Hier ook geprobeerd met ziggo+draadloos inlog.
Inlog op 192.168.178.1 en dit wordt ook als standaard bij ipconfig weergegeven.
Ik gebruik de laatste versie 11 van Mozilla firefox
Heb antiVirus en firewall ook al eens uitgeschakeld, maar hielp niet.
Modem heeft een bekabelde verbinding naar PC en Wifi wordt gebruikt van andere randapparatuur. Dit werkt alles naar behoren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat niet. Het is nl. 1x gelukt vandaar dat ik dit nog niet heb geprobeerd. Ik heb het wel eens geprobeerd via Linux i.c.m. firefox.
Misschien toch eens je advies opvolgen....

Het beste antwoord

Douw je hem wel in het goede gaatje*? Er zitten twee pinholes.

http://crowdsupport.telstra.com.au/t5/Modems-Hardware/Can-t-login-change-password-Cisco-EPC3925/td-p/222

Toegevoegd na 2 minuten:
Er staat daar trouwens dat het 192.168.0.1 is of heeft ziggo dat veranderd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gaf veel info omdat dit soms bruikbaar kan zijn. De gene die het antwoord denk te weten moet dan even een filter gebruiken. Ik wist nl. totaal niet waar ik het moest zoeken. Oplossing: Ik gebruikte idd. het verkeerde gaatje en heb mijn nieuw aangemaakte inlognaam of wachtwoord niet goed onthouden.

Andere antwoorden (1)

Ik vind je vraag moeilijk te begrijpen, je legt het namelijk heel erg vluchtig uit, waardoor niemand echt een specifiek antwoord kan geven op jouw vraag. Ik ga het even voor jou samenvatten, en dan hoor ik van je of ik je goed begrijp ?

Als ik jou dus goed begrijp, heb jij de instellingen van jou modem een keertje veranderd ? En nu wil jij inloggen in je modem, maar dat lukt niet meer ? Je hebt al een harde reset gegeven, ook dat mocht niet baten ? En je hebt ook proberen in te loggen via de pc, die bekabelt is ?

Als dat het geval is, dan voer je hoogstwaarschijnlijk niet de goede inloggegevens in. Cisco apparatuur verteld je namelijk niet dat jij een foute invoer hebt gedaan, maar reset het invoerveld gewoon gelijk.

Tevens denk ik dat je de harde reset niet goed hebt uitgevoerd, 30sec reset knop indrukken, stroom eraf na 30 seconden, terwijl je de knop inhoud, 5 minuutjes wachten, stroom er weer op. En dan moet je de standaard inloggegevens nog weten van de fabrieks instellingen. Volgens mij is dat bij cisco standaard user:Admin Pass: Admin, maar omdat het een modem is, die uitgeleverd wordt door een provider, kan dit wel heel anders zijn.

Als dat alles niet lukt, bellen met Ziggo helpdesk, zij kunnen op afstand in jou modem kijken, en de instellingen voor jou aanpassen / resetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je vast verklappen dat dit de betere uitleggen zijn op GV. Normaal is het: kom nie op de interwebs watnu? ;D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha okey, maar het gaat niet om de lengte van het verhaal, maar de manier waarop. Er wordt wel veel verteld, maar toch is het niet duidelijk hoe en wat voor handelingen hij nou daadwerkelijk heeft uitgevoerd. Als je het goed leest, zie je staan "Hier ook geprobeerd met ziggo+draadloos inlog" Daar maak ik op uit dat hij heeft proberen in te loggen via draadloos, waarschijnlijk met kabel, maar hij heeft het niet concreet aan. Tevens heel veel wat niet relevant is, want hij wil inloggen op zijn cisco modem, hij komt in het modem, echter niet voorbij het inlog scherm, die reset telkens. Dus met zijn verbinding is niks mis. Want hij komt immers in het modem. Cisco modems en routers resetten het inlog veld direct, en er wordt niet aangegeven dat jij een foute invoer hebt ingevuld. Doordat ik het samenvat, ben ik er van overtuigd dat hij waarschijnlijk zijn inloggegevens niet meer weet. En daarom niet meer kan inloggen. Daarom is samenvatten van een vraag belangrijk. Om tot de conclusie te komen van het daadwerkelijke probleem.
En uiteindelijk tot een oplossing ! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gaf veel info omdat dit soms bruikbaar kan zijn. De gene die het antwoord denk te weten moet dan even een filter gebruiken. Ik wist nl. totaal niet waar ik het moest zoeken. Oplossing: Ik gebruikte idd. het verkeerde gaatje en heb mijn nieuw aangemaakte inlognaam of wachtwoord niet goed onthouden.