Hoe maak ik kroepoek?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je dat je ze helemaal zelf wil maken of dat je ongebakken krupuk hebt gekocht die je zelf wilt bakken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal zelf..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie dat je ondertussen al antwoorden hebt, maar het is overigens wel nog zo dat er wel heel veel soorten krupuk bestaan. Garnalenkrupuk is slechts één van de vele soorten... Succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je gelijk in Oeroeboeroe, en persoonlijk zou ik er zelf ook niet aan beginnen ;-)

Het beste antwoord

450 gram garnalentartaar
450 gram tapioca bloem
zout
peper
water, voldoende voor een stevig deeg

Kroepoek maak je van tapioca meel. Met het meel, kokend water en garnalenpulp maak je een soort deeg. Dit is een beetje vreemd deeg wat niet echt makkelijk in zijn vorm blijft. Laat je hierdoor niet ontmoedigen en ga gewoon door. Je maakt er rollen van en deze stoom je ongeveer 45 minuten. Leg iets in de stoompan zodat het niet vastplakt. Daarna laat je de rollen drogen in de ijskast, ongeveer 2 dagen. Als de rollen droog zijn, snijd je er dunne plakjes van. Deze laat je weer drogen en dan is je kroepoek klaar voor gebruik. Frituur het in olie van ongeveer 180 graden.

Persoonlijk vind ik een zakkie kopen wel makkelijker. Ik wist niet dat t zoveel werk was zeg.
Beetje bietensap erdoor en je krijgt leuke rode kroepoek, das wel weer geinig :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnxx+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan en eet smakelijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga nog FF snel naar de buurtsuper om een zak kroepoek te kopen. Wat een gedoe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar ga ik inderdaad niet aan beginnen...

Andere antwoorden (1)

Je begint met garnalen fijn te wrijven, er een pasta van te maken met rijstmeel, en dat in '' chip-achtige' plakjes te laten drogen in de tropenzon. En daarna gaat het in de wok, in bijv. kokosnootolie, om bros gebakken te worden.