Waarom lukt een tweede beeldscherm aansluiten niet?

Hallo, Ik heb een GTX 460 met 2 DVI uitgangen. Op één daarvan heb ik een DVI naar VGA verloopstekker zitten en die zit op mijn hoofdbeeldscherm. Ik wil een tweede beeldscherm aansluiten maar als ik een DVI kabel op de videokaart zet en die op mij tweede beeldscherm en als ik naar beeldscherm instellingen ga detecteert mijn computer het beeldscherm niet. Ook de HDMI, VGA en DVI uitgangen op mijn moederbord doen niks. Het moederbord is trouwens een Gigabyte GA-H55M-UD2H.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het scherm al eens als eerste scherm aangesloten, oftewel is het scherm wat je aan wil sluiten wel heel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het tweede scherm werkt wel op beide DVI uitgangen van de videokaart, als ik hem gebruik met de verloop stekker naar VGA. Maar ik heb maar één zo'n stekker. En als ik gewoon een DVI kabel gebruik doet ie niks.

Het beste antwoord

Die poorten op je mobo doen idd niks als je een i3/i5 boven de 6xx hebt. Die hebben geen IGP op de cpu zitten waar die poortjes voor bedoelt zijn. Heb je wel zo'n lagere cpu moet je wellicht ook de IGP eerst activeren voordat die werkt.

Maar goed dat ter zijde want je hebt een 460 met voldoende poortjes van zichzelf.

Als eerste zou ik eens de drivers eraf gooien en daarna met driversweeper erover gaan. Waarna je de laatste versie vd drivers kunt downloaden en installeren.

Hier staat hoe je te werk kunt gaan met driver sweeper.
http://www.guru3d.com/category/driversweeper/
Hier kun je de laatste versie van driversweeper downloaden.
http://download.cnet.com/Driver-Sweeper/3000-2094_4-75219868.html

Mocht het na deze handeling nog niet werken heb je geloof ik nog wel mogelijkheden via het nvidia controle panel om dingen te forceren wbt outputs maar ik heb nu geen nvidia kaart ter beschikking dus kan dat niet ff nakijken.