ja hoor dat kan. Alleen moet je dan waarschijnlijk toch een maand huur betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je wanprestatie aantonen dan kun je er sneller vanaf wellicht... Maar je moet wel aan al je verplichtingen voldoen te allen tijde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan wat je precies bedoelt en wat voor contract je hebt.
Heb je net getekend en nog niet verhuisd en wil je eronder uit? Of woon je er al een tijdje maar wil je weg?
Er bestaat een wettelijke opzegtermijn, als jouw huisbaas een langere zegt te hebben, hoef je je daar niet aan te houden.
Wel als je een vast contract voor bepaalde tijd getekend hebt, dat geldt wel gewoon.

En er zijn natuurlijk omstandigheden waarbij je eronder uit kan komen/het contract niet geldig is: Is het onder dwang getekend? Zijn er allerlei valse beloften door de huisbaas gedaan vantevoren?

Kijk hier eens: http://wetwegwijzer.bibliotheek.nl/docs/39.htm

En natuurlijk: als beide partijen akkoord gaan, kan een contract altijd verbroken worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je contract opzeggen, als dat is opgenomen in het contract. Anders zal je een bedrag moeten betalen wegens contractbreuk. Het hangt dus allemaal af van de voorwaarden in je contract.
Ik zou even met je huurbaas praten en anders juridisch advies inwinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens wat is opgenomen in het contract dat is afgesloten..
'Beeindiging en/of opzegging' vormen meestal wel een onderdeel van de afspraken tussen partijen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als huurder kom je redelijk makkelijk van je contract af, meestal al binnen een maand. Als verhuurder is het veel moeilijker omdat de huurders op allerlei manieren wettelijk beschermd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een huurcrontract is doogaans "bindend" Je zal van goede huize moeten komen of een goede advocaat moeten raadplegen (bureau van rechtshulp kan ook) om hier onderuit te komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het contract af te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor...

In het meest ongunstigste geval heb je één maand als opzegtermijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Mmm, dan maar hopen dat het niet om een bedrijfsruimte gaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hangt van de voorwaarden af.
De beantwoorders gaan er van uit dat je een particuliere huurder bent.
Is dat zo? Dan heb je een opzegtermijn (bij een contract voor onbepaalde tijd is dat meestal een maand). Als de huur al ingegaan is, dan zul je hem officieel moeten opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn.
Is de huur nog niet ingegaan, dan zal de verhuurder niet blij met je zijn, maar het lijkt mij niet, dat hij je dan als onwillige a.s. huurder e.e.a. zal gaan afdwingen.

Bij een zakelijke huurovereenkomst ligt het anders. Daar wordt de huur meestal voor 5 jaar afgesloten (soms 2 jaar). De verhuurder kan je dwingen de 5 jaar vol te maken, of je kunt mogelijk een andere huurder voor je in de plaats laten treden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je kan onder een huurcontract uitkomen.

particulier:
* door opzegging, na de wettelijke minumum opzegtermijn of na de overeengekomen opzegtermijn ben je ervan af.
* door afloop van het huurcontract als je een zgn 'tijdelijk' huurcontract hebt afgesloten (waaronder anti-kraak en toekomstige sloopobjecten).
* door inmenging van de rechter
* door ontzetting (niet betalen en daarna na rechterlijke uitspraak eruit gezet worden)
* door een uitspraak van de huurcommissie

zakelijk:
* door opzegging
* door afloop van je huurcontract
* door inmenging van de rechter
* door ontzetting
* door afkoop van je huurcontract

Ik weet natuurlijk niet of je particulier bent of een zakelijke huurovereenkomst bedoeld (artikel 7:290 of niet artikel 7:290), dus ik heb het bij een algemeen antwoord gehouden.

Mocht je meer details omtrent de huurvorm-en overeenkomst kunnen en willen melden dan kan ik meer gedetailleerder antwoorden.

Overigens is opzegging door wanprestatie van de verhuurder ook een mogelijkheid, maar vergezocht en tijdrovend. Meestal loont het een andere opzegmogelijkheid te hanteren.

succes!