hoe verwijder ik de schrijf beveiliging?

ik heb opeens een schrijf beveiliging op mijn Micro SD kaart.
denk dat het komt omdat ik niet op uitwerpen heb geklikt voordat ik hem eruit trok.
ik gebruik daar een adapter voor.
ik heb al geprobeerd het schuifje aan de zijkand te verschuiven maar dat had ook geen nut.
nu zit er dus een schrijf beveiliging op en de vraag is hoe haal ik dat weg?

hieronder zie je wat er komt als ik iets wil plakken en daaronder de soort adapter die ik gebruik met mijn micro SD kaart.

Toegevoegd na 12 minuten:
en ik gebruik windows 7 op mijn computer

Toegevoegd na 12 minuten:
en ik gebruik windows 7 op mijn computer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (2)

Geheugenkaarten gaan snel kapot als je steeds handmatig 'eruit trekt'. Sluit je geheugenkaart aan en ga naar deze computer. Dan rechtermuisklik op geheugenkaart en eigenschappen. Onderaan heb je een paar vakjes. 'Alleen Lezen' & "Verborgen" moet niet aangevinkt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik rechtermuisknop en dan eigenschappen doe dan heb ik zo'n scherm met boven in de volgende dingen: algemeen, extra,hardware, delen, ReadyBoost en aanpassen.
welke moet ik dan kiezen?
en ik gebruik windows 7 op mn PC
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je zit in het juiste tabblad (Algemeen) Helemaal onderaan vind je dan de 2 keuzes waarvan je de vinkjes moet weghalen.
Als het softwarematig nog steeds niet lukt dan moet je de oorzaak in dat adaptertje zoeken: dit heb ik ook eens ondervonden dat niet alle pootjes aangesloten bleken.
Ga maar eens naar Kruidvat, koop daar een Trust verloop naar usb maar let wel even goed op: daar verkopen ze 2 soorten van die er precies eender uitzien. Ze lijken op een soort usb-stick (aluverf) maar let erop dat op de kopse kant gèèn Trust opstaat maar een getallenreeks als 1100110 of zoiets en kost een tientje.
Stickie erin en aansluiten in je usb waarna het wel 10 seconden kan duren voordat je stickie benaderbaar is maar dit werkt dan op hardwaremanier, naar mijn ervaring nog altijd het beste.
Tweede voordeel: kom je bij familie dan prik je het ding bij hun gewoon in de zijkant van hun grootbeeld-TV erin en worden alle foto's direct op groot formaat bekeken: ideaal!