hoe kan ik bepaalde programma's verwijderen van mijn startmenu?

Bij windows Vista... Ik heb comodo, advanced system ..., en spotify gedownload, maar die komen er nu altijd op als ik mn pc opstart. waardoor dit opstarten natuurlijk erg lang duurt... Hoe krijg ik die eraf (zonder de programma's zelf te verwijderen)? Ik heb bij comodo al een kruisje gezet bij "niet meer weergeven", maar het blijft hetzelfde...

12 jaar geleden
in: Hardware
4.8K

Het beste antwoord

Je bedoelt dat die programma's automatisch starten zodra jij je pc aanzet? Ga naar Start in type in het vakje "Zoekopdracht starten": msconfig
Bij het schermpje wat nu opstart ga je naar het tabblad Opstarten. Daar kun je de programma's uitzetten door het vinkje weg te halen dat er voor staat. Klik daarna op Toepassen en OK.

Toegevoegd na 12 minuten:
Het vervelende van Advanced System Care is dat het zich telkens opnieuw bij de programma's nestelt die automatisch opstarten. Wát je ook doet, het blijft terugkomen, ook al geef je onder Instellingen (Settings) aan dat je dat niet op prijs stelt. Daarom heb ik het gratis WinPatrol op m'n pc geïnstalleerd:
http://www.winpatrol.com/download.html
Hond Scotty die bij dit programma hoort gaat blaffen als er iets aan het opstartmenu wordt toegevoegd. Via een schermpje dat verschijnt kun je zo'n opstartprogramma weigeren. Bovendien zie je, als je WinPatrol opent, in één oogopslag welke programma's automatisch opstarten, en kun je eenvoudig programma's uit het opstartmenu verwijderen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij je startmenu kun je in je zoekbalk msconfig intikken en enter drukken. Dan komt er een venster. Ga naar de tabblad opstarten en haal de kruisjes weg bij de apps die je niet automatisch wil laten opstarten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je programma's bedoeld die automatisch worden opgestart als jij je computer opstart? Je kan dit via verschillende manieren doen, het kan via de eigen instellingen van het betreffende programma, naar het handigste is het volgende (zie bron):

Microsoft Windows kent al jaren een hulpprogramma met de naam MSConfig. Dit bijzonder handige programma kan u exact laten zien welke programma's automatisch worden opgestart. U start het als volgt:

Houd de Windows-toets ingedrukt en druk op de toets R. Het venster Uitvoeren verschijnt.
Typ msconfig en druk op Enter of klik op OK. Het venster Systeemconfiguratie verschijnt.
Ga naar het tabblad Opstarten.

Hier ziet u een lijst van alle programma's die automatisch opgestart worden. Veel hiervan zijn echter nodig voor de goede werking van uw besturingssysteem. Pas als u heel zeker weet dat u het niet nodig hebt en het geen onderdeel is van het Windows Vista-besturingssysteem, dan verwijdert u het vinkje ervoor en klikt u op OK. Herstart het systeem en controleer of het vinkje uit blijft staan.