Waar vind ik mijn polisnummer?

Voor een machtiging voor het ziekenhuis moet ik mijn polisnummer invullen. Op mijn zorgverzekeringspas vind ik het relatienummer en mijn BSN. Is één van deze twee mijn polisnummer, of moet ik ergens anders zoeken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
73.6K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
relatienummer = polisnummer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor jullie antwoorden.

Antwoorden (3)

Het BSN is het burgerservicenummer en heeft met je verzekering niets te maken, maar wel met de belastingen. Het relatienummer is wat je moet invullen op de formulieren voor het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt kans dat je relatienummer je polisnummer is. Als je het zeker wil weten dan kun je het beste op je polis kijken (dat is het overzicht dat je van de verzekering hebt gekregen met de kosten per maand en je pakket)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij is het BSN ook het polisnummer. Kijk bij wat je verzekeraar bij een declaratie willen zien. Als daar ook relatienummer staat vul je dat hier ook in. Anders het BSN.