ik heb thuis een router (sweex) nu heb ik die gereset maar nu weet ik niet meer hoe ik mijn wifi kan beveiligen.. help?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Op zich heel simpel, maar het zou handig zijn als je even je exacte router type en omschrijving doorgeeft.

Verbind je pc of laptop met een kabel met je router en ga via je browser naar het adres 192.168 (.2.1 / .2.254 / .1.1 of .1.100 - ligt dus even aan welke router je hebt.

Ik vind op diverse fora diverse info.
Username is eigenlijk altijd 'admin' en paswoord kan 1234 zijn, of admin, of niets.

In het menu waar je dan komt kun je de wireless settings vinden, waaronder WEP of WPA-2 key die je kunt maken.

Post even je exacte type en ik kan wel even zoeken voor je. Standaard is al die info gewoon op internet te vinden. google even naar 'standard ip sweex router '

Succes! Lukt het niet, breidt je vraag maar uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik hoop voor je dat je eerst een back-up hebt gemaakt!
zo ja zet de back-up terug (dus de instellingen voor de reset) zo nee bel naar je provider of naar sweex
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kun je het als volgt doen:
Zover ik het begrijp kun je wel gewoon wireless internetten. Dan kun je via Google je ip-adres achterhalen (Google -> "Wat is mijn ip adres").
Sluit dan je router aan op je laptop/pc met een netwerkkabeltje (dus niet wireless) en voer het ip-adres is in de adresbalk van je internetbrowser.
Hier kun je alle instellingen wijzigen van je router. ook je beveiliging.