Wat is het onze Vader in het engels?

Als dit gebed ook officieel bestaat in Engeland. (zoniet dan het gebed wat daar net zo bekend is als het Onze Vader hier.)

PS.Ik weet dat dit een zogenoemde 1 min of google vraag is maar ik wil de goede vertaling en of die op de eerste beste pagina staat. xp

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
33.3K

Antwoorden (2)

"Our Father in heaven,
hallowed be your name.
Your kingdom come,
your will be done,
on earth as it is in heaven.
Give us this day our daily bread,
and forgive us our debts,
as we also have forgiven our debtors.
And lead us not into temptation,
but deliver us from evil."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het einde ontbreekt.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is de versie als in Mattheus 6:9–13
Er zijn heel veel versies van te vinden en door de jaren heen zijn er ook stukken aangeplakt: The 1928 BCP adds:
For thine is the kingdom,
and the power, and the glory,
for ever and ever.]
Amen. Ik had nog uitgebreider antwoord willen geven, maar eer kwam wat tussen.. Er zijn ook meerdere versies van het gebed.
In het Engels zijn er, net als in het Nederlands, meerdere vertalingen. De vertaling hierboven is een vrij moderne, deze is traditioneler.

The Lord's Prayer

Our Father, who art in heaven,
hallowed be thy name.
Thy Kingdom come,
thy will be done,
on earth as it is in heaven
Give us this day our daily bread.
And forgive us our trespasses,
as we forgive those who trespass against us.
And lead us not into temptation,
but deliver us from evil.
For thine is the kingdom, the power and the glory. for ever and ever. Amen

Het Onze Vader bestaat in elke taal waarin de Bijbel vertaald is, want het komt uit de Bijbel. (Mattheus en Lucas)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo kennen we hem weer, ja.