Wat is Zondag het tijdsverschil tussen Nederland en Engeland?

In Engeland doet men niet aan zomertijd. Het normale tijdsverschil is 1 uur. Word dat dan 2 uur?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vakantie
13.9K

Antwoorden (4)

Volgens mij is er dan geen tijdsverschil meer met Engeland. De reden voor het ontstaan ervan is volgens mij de zomer- en wintertijd hier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee. het tijdsverschil blijft 1 uur omdat het zelfde gebeurt in engeland als in nederland
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Engeland doen ze zeker wel aan zomertijd, daar heet het Day Light Saving Time. Verspringen van de klok gebeurd in hetzelfde weekend als in NL.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Europa geldt de richtlijn die is vastgesteld door de Europese Unie. Deze geldt voor alle landen van de EU. Sinds 2002 luidt de regel als volgt:

de zomertijd begint op de laatste zondag van maart, als de klok om 01.00 UTC (Nederlandse tijd: 02.00 uur) een uur vooruit wordt gezet, en eindigt op de laatste zondag van oktober, als de klok om 01.00 UTC (Nederland: 03.00 uur zomertijd) een uur terug wordt gezet.[5]
Doordat het tijdstip van overgang gekoppeld is aan 0100 UTC wordt in alle Europese tijdzones (west, centraal en oost) de klok op hetzelfde moment verzet. De vroegste begindatum is volgens deze regel 25 maart (zoals in 2007), de vroegste einddatum 25 oktober (zoals in 2009).