Hoe type ik het euroteken?

Ik heb op de 5 ook een euroteken, maar boven de 5 staat %. Type ik gewoon krijg ik de 5. Druk ik op shift krijg ik %. Waar moet ik op drukken om de euro te krijgen?

14 jaar geleden
52K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
je zou ook een euro teken kunnen opzoeken en die dan kopiëren en plakken als dat andere niet werkt

Het beste antwoord

Er zijn verschillende mogelijkheden maar de twee eenvoudigste zijn:
1) rechter ALT-toets+5
2) linker ALT-toets+Ctrl(of control)+5
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

rechter Alt en 5 = €
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens de 'Alt Gr' toets gelijk in te drukken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Sorry, maar wat is Gr ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sommige toetsenborden heet de linker Alt-toets gewoon Alt, en de rechter Alt-toets Alt Gr. Bij andere toetsenborden heten beide Alt-toetsen gewoon Alt.
zondag
14 jaar geleden
€ Ja je hebt gelijk dus +1
alt control 5
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rechtsonder bij je toetsenbord bij de pijltjestoetsen staat ook een € teken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh? Bij mij niet.
zondag
14 jaar geleden
Bij mij ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
€ bij mij wel dankje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij ook niet.
Dat ligt eraan welk toetsenbord (of toetsenbordindeling) je bij de Instellingen hebt ingesteld.

Heb je een Nederlands toetsenbord ingesteld, dan moet je de *rechter* Alt-toets ingedrukt houden, en dan de 5 typen (of Shift-5, dat weet ik niet uit m'n hoofd). Neem wel de 5 die ongeveer boven de R zit, niet de 5 aan de rechterkant.

Heb je een Engels/UK/USA-toetsenbord ingesteld, zorg dan dat NumLock aan staat, houd een Alt-toets ingedrukt, type dan op de cijfers aan de rechterkant van het toetsenbord 0128, en laat de Alt-toets los.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht een ontwijkend antwoord, maar ik gebruik simpelweg EUR ipv dat mooie teken, dat soms niet op het scherm komt, maar vaak ook niet op de printer. En ik werk aan een administratie-programma, en gebruik het dus nog al eens, maar altijd (altijd) als EUR.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(linker) ALT 0128
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan vanalles zijn, het ligt aan je toetsenbord/regio instellingen, maar wellicht kan CTRL + Shift+5 werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het € is bij mij de linker ALT toets (naast de spatiebalk) met 0128.