Een bacteriedodende en reinigende vloeistof met alcohol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tonic of lotion is bedoeld om de laatste restjes vuil van je gezicht te verwijderen, te verfrissen en de porien te sluiten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sluit dit de porien? Lijkt me niet gezond voor je huid. Dan kan het vuil in de huid en het natuurlijk talg niet meer naar buiten en krijg je juist puistjes en ontstekingen en een droge huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het even voor je opgezocht: www.beautygloss.nl/.../verwarrende-benamingen-van-beaut...
Een tonic gebruik je om je gezicht te reinigen. Heden ten dage word het niet meer zoveel gebruikt maar vroeger had zo'n beetje elke vrouw tonic bij haar cosmetica staan. Meestal werd er eerst een reiniger in de vorm van een lotion of milk gebruikt en als laatste, om het af te maken, tonic.
Die word aangebracht met een watje en over de huid heen gedept. Het geeft een verfrissend gevoel.
De tonic moet er voor zorgen dat de poriën samentrekken en de laatste overtollige talg verwijderd word.
Officieel behoord tonic zo'n 20% alcohol te bevatten maar er zijn ook tonics die geen alcohol bevatten. De meeste tonics bevatten een bloem of kruidenextract.
Voorbeelden van tonics zijn oranjebloesemwater, rozenwater en hamameliswater.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reinigt je gezicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tonic verwijderd de laatste resten en zuivert je huid.
Werkt aangenaam verfrissend en bereid de huid voor op de volgende verzorging.