Kan ik nog een dagkaart kopen in de bus?

Ik ga altijd met de bus naar maastricht maar ik ben nu al een tijdje niet meer geweest en ik hoor van iedereen dat je alleen nog maar met een ov kan. Maar normaal ging ik altijd met een dagkaart van 5,50. Weet iemand of dit nog gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (3)

In de bus zelf kun je nog kaartjes kopen van €2, €4 en €6. Het ligt aan de lengte van de reis hoeveel je moet betalen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo,

Van ov-chipkaart.nl heb ik dit kunnen vinden :
Antwoord
De strippenkaart en andere papieren vervoerbewijzen worden geleidelijk afgeschaft in bepaalde vervoermiddelen en in bepaalde steden of regio's. Daarover wordt u tijdig geïnformeerd.
Tot die tijd kunt u uw strippenkaart en papieren vervoerbewijzen gebruiken en eventueel nieuwe kopen in de regio's waar deze nog niet zijn afgeschaft.

OV-chipkaart reisgebied

Hoe je bij die informatie komt :

Ga naar : www.ov-chipkaart.nl

Klik boven in het menu : Vragen en antwoorden.

Kijk dan bij de categorie : Reizen en betalen en kies : Reisgebied.

Kies daarna : Waar kan ik de OV-chipkaart gebruiken? of Kan ik nog wel met strippenkaart of andere papieren vervoerbewijzen blijven reizen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de site van Veolia staat dat dit nog mogelijk is:

-Stadsretour 2 zone - € 2,60

-Stadsretour 3 zone - € 3,10

Dagkaart bus/trein Zuid-Limburg + retour internationaal - € 7,00

Combikaart bus Zuid-Limburg + enkele reis internationaal - € 5,50