Doet een likdoorn of eksteroog weghalen bij een pedicure pijn?

Ik heb een kleine likdoorn, die dus niet met een hele bult is enzo maar alleen een klein stipje op de bal van mijn voet. Maar als het pijn zou doen, zijn er anders nog andere behandelingen? Een pleister of zalf had ik al gehoord, maar met zo'n "gelpleister" voel je altijd wat onder je voet en zalf duurt zo volgens mij lang, evenals als een pleister denk ik...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt bij de drogist likdoorn verwijderpleisters halen .
En je voelt er bijna niks onder het lopen .
Het voelt als een normale pleister .

Het beste antwoord

Als een likdoorn klein is voel je niks.
Wanneer het echter een grote likdoorn is voel je wel wat, maar dat weegt niet op tegen het feit dat je zonder pijn naar buiten loopt.

Toegevoegd na 2 minuten:
En wat ook belangrijk is, je ben gelijk pijnvrij.
Met pleisters heb ik de ervaring, dat je vaak meerdere pleisters moet plakken om de likdoorn goed weg te krijgen, bij de pedicure in 5 min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, fijn te horen dat het vrijwel pijnloos is. Ik ben nu al met pleisters bezig, en het pakje is bijna op, dus dat maakt ik even op en zie ik dan wel weer. Maar als de likdoorn er nog zit, ga ik toch even naar de pedicure! Dankjewel voor je antwoord!

Andere antwoorden (3)

Als het om een zogenaamde zaadlikdoorn gaat (Zie foto bijgevoegde link), dan is het vrijwel zeker pijnloos. Dergelijke likdoorns heb ik regelmatig weg laten halen door de pedicure. Is zo gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beter even 10 min met je been omhoog gaan zitten/liggen en het ding eruit laten halen, dan ben je er vanaf.

Ik heb zelf tijdens mijn stage in één week drie eksterogen gehad... dat was niet leuk. Het weghalen doe ze met een hol boortje, dat kietelt alleen maar, geloof me maar, ze boren alleen het harde stukje uit, voel je verder niets van.

Enjoy ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Likdoorns kunnen chirurgisch verwijdert worden. Alleen bij extreme pijn pellen of snijden ze de stam eruit. Pijnlijk? Alleen de eerste verdovingspuit is een echt rot prik.
Vervolgd door de tweede verdovingspuit, voel je niks meer van. Daarna hechten en been hoog houden. Wond mag wel nat worden maar niet weken.