Hoe schoon je je computer op?

Ik heb een hele trage computer, en ik vroeg me af: Hoe schoon je je computer handmatig op, zonder dat je een speciale ICT-er langs hoeft te laten komen (:

Toegevoegd na 8 minuten:
Oh, en mijn computer kan het denk ik niet aan om nog iets te downloaden... Zegt genoeg. Daarom wil ik het graag handmatig doen. Is er geen trucje voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Het beste antwoord

15 tips en programma's om je pc op te ruimen in de bron ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

capthavoc
12 jaar geleden
Het volgende programma is vrij nieuw maar behoort nu al bij dé top van de gratis software om de pc ,snel(ler) te maken,in uitmuntende conditie te houden.

http://slimcomputer.com/

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar "uitvoeren" en type in msconfig. Je krijgt dan een scherm Systeemconfiguratie. Kies het tabblad Opstarten. Daar zie je alle programma's die windows mee oplaadt en die op de achtergrond blijven meedraaien. Daar zitten vast en zeker een aantal bij die je niet nodig hebt of nooit gebruikt. Die kun je afvinken, zodat ze niet meer op de achtergrond mee opstarten.

Als je dat gedaan hebt is er vast nog wel ruimte om het gratis programma Ccleaner te downloaden. Die ruimt een heleboel rommel op. Hier te downloaden bijvoorbeeld: http://ccleaner.nl.softonic.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je al bedankt voor de tip. Inderdaad een nuttige tool !
je kan ook een systeemherstel doen naar een datum waarvan je zeker weet dat hij snel was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei alle antwoorden zijn welkom want ik zit er ook hopeloos mee aan zo traag is de pc. Ik weet wel dat als windows er op nieuw opgezet wordt dan gaat de pc weer 3 jaar mee maar dat kost een paar duiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ccleaner is ook en goed progamma om de pc sneller te laten lopen en schijf opruimen helpt ook erg goed en schijfdefragmentatie werkt ook erg goed