Hoe krijg je vlekken van aardbeien uit je kleren?

Heb nu een witte broek aan en heb net aardbeien gemorst. Moet vanavond weg en wil dan deze broek aan. Hoe krijg ik dat eruit? (met water werkt niet)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.9K

Het beste antwoord

Behandel een aardbeienvlek eerst met een lauwwarm, neutraal sopje. Daarna eventueel deppen met water en ammonia.

Bij tere weefsels kunt u ook wat zuivere alcohol gebruiken. Deze kunt u verkrijgen bij de drogist.

Maar mocht dat niet helpen dan kunt u het ( geloof het of niet....) met scheerschuim/zeep insmeren. Even laten inwerken en dan wegwassen, klaar is kees!
Simpel maar effectief.

M.v.g.

Mrboonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Behandel een aardbeienvlek eerst met een lauwwarm, neutraal sopje. Daarna eventueel deppen met water en ammonia.

Bij tere weefsels kunt u ook wat zuivere alcohol gebruiken. Deze kunt u verkrijgen bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze had ik ook gevonde! :)
maar er stond nog geen antwoord op deze vraag dus daarom dat ik hetzelfde heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vergeet je bron niet te vermelden bij een antwoord ;-)
Enge vlekjes sop ik in met ossengal en daarna met shout, ff opdrogen en dan in de wasmachine.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aardbeien kunnen nare vlekken achterlaten in kleding. Je kunt ze eenvoudig verwijderen door de vlekken in te smeren met scheerschuim. Even laten intrekken, in de wasmachine doen en weg zijn ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even een dikke handdoek in de broekspijp doen zodat je behandeling niet doordrukt naar de achterkant en dan met een sunlight zeepblokje even de vlek inwrijven, hierna even een beetje keukenzout er bij en even flik wrijven, (bij een witte broek kun je best soda gebruiken ipv zout) hierna met een natte vaatlab het schuim weg wrijven en verder droog deppen met de handdoek.
Zo krijg ik jam er wel uit.

Toegevoegd na 47 seconden:
ok, de broek is wit.....beter lezen wicca......soda dus ipv zout.