Hoe kan ik mijn Microsoft Outlook mail lezen op een andere computer?

Ik heb sinds een paar maanden een andere computer, en ik wil graag de berichten lezen die iedereen naar dat adres heeft gestuurd, maar ik weet niet waar ik dat kan doen!

Toegevoegd na 29 minuten:
ik zit bij hetnet (blablabla@hetnet.nl)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
19.1K

Het beste antwoord

Er zijn twee manieren om de nog niet opgehaalde e-mailtjes te lezen: Online via webmail of met je e-mailprogramma.

1) WEBMAIL
Om de e-mailtjes online te lezen klik je op de volgende link: https://netmail.hetnet.nl/mail/logon.asp
Log in door aan de linkerkant je gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. (Kijk in de brieven die je hebt ontvangen van HetNet als je deze vergeten bent)
Klik op Inbox, en zie daar: Je e-mailtjes :)

2) OUTLOOK
Je kunt ook de e-mailtjes lezen met Outlook, hiervoor zul je in Outlook de serveradressen (SMTP- en POP3) van HetNet in moeten stellen, hoe dit moet staat uitvoering beschreven op de site van HetNet (Klik op de onderstaande link bij 'Bronnen')

De serveradressen die je moet gebruiken zijn
* Inkomende mailserver (POP3): pop.hetnet.nl
* Uitgaande mailserver (SMTP): mailhost.hetnet.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij welke provider ben je aangesloten?
Bij de meeste internet-verstrekkers heb je ook een webmailoptie.
@Home had bijvoorbeeld webmail.home.nl.
Als je dan je gebruikersnaam en wachtwoord invoert kun je bij de webversie van je emailberichten.
Met mijn eigen website heb ik ook een online host, waar ik bij mijn berichten kan. Vaak komt het neer op webmail.'deprovider'.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mail wordt niet naar een computer gestuurd, maar naar een mailadres. Als je op je nieuwe computer Outlook weer instelt op je mailadres (wachtwoord etc) dan kun je gewoon weer je mail lezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er aan welke versie van Outlook je gebruikt. Als je 2003 gebruikt, staat in de bron een link welke een stappenplan bevat voor het aanmaken van een mail account. Zo zou het moeten lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MS Outlook is mail van de vorige eeuw.
Neem een gmail account, koppel daarin al je andere bestaande email-adressen, en je ontvangt alles in 1 inbox.

Die je met elke internet-pc kunt benaderen. Al je oude mail, je verzonden mail, van al je accounts. Het is outlook maar dan met veel meer functionaliteit, en het zit op ELKE pc. Want je hoeft niks te installeren. Als je kunt websurfen kun je je mail bekijken met je eigen gebruikersnaam en password.

Dus als je je pc niet hebt (je bent er niet, of hij is stuk), pak de pc van je oma of in de kroeg en je kunt mailen en je eigen mail lezen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"MS Outlook is mail van de vorige eeuw." Oh ja, waarom is er dan Outlook 2003 en 2007?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zegt meer over Microsoft dan over mijn stelling:) Maar ok, ik ben ook voor hergebruik, dat is goed voor het milieu. Alleen in dit geval zie ik er toch echt vanaf, die ouwe meuk. Ik ben gewoon niet slim genoeg om van MS software gebruik te kunnen maken. En te snel afgeleid door de dingen die ik echt moet doen. Werken dus. DUS maak ik gebruik van software die gewoon altijd werkt.
en overal. Zonder eerst moeilijke puzzels op te moeten lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik ook vrijwel alleen webmail diensten, dus ik herken wel je frustratie ;)
Ja dat kan,dit vergt alleen wel een beetje kennis van imap en pop3 en kun je vinden in je outlook instellingen. In principe een goed alternatief als je eigen provider geen webmail aanbiedt.( zie de onderstaande bronnen)

De tweede optie is wat geavanceerder maar dan zet je in feite je eigen webmail op.
Dat is een (virtuele) exchange server configureren maar wellicht is dat een te complex antwoord.
Maar mocht je interesse hebben hier is de link.

http://www.igetmail.com/how-to-setup-exchange-server-2003.html

Toegevoegd na 8 minuten:
Dit zijn trouwens alternatieven als het bovenstaande antwoord niet hetgeen is wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
www.workonmypc.com en er zijn meer van dit soort sites waarmee je kunt inloggen en werken op je eigen pc via internet vanaf andere pc's.