Hoelang kan je gekookte aardappels in de koelkast bewaren om later op te bakken?

En hoe kan je zien of ze niet goed meer zijn, waar moet je dan op letten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
66.4K

Het beste antwoord

Ik kijk altijd naar de kleur! Meestal spaar ik de aardappels een dag of vier, vijf op om ze dan op te bakken! Wanneer ze wat witter worden moet je niet te lang meer wachten met opbakken! Smakelijk !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik bewaar ze hooguit 3 dagen in de koelkast, in een schaaltje, afgedekt met huishoudfolie. Als er een donkere rand om de aardappelen komt (als ze nog droog zijn) of als ze bleker/zachter worden, gooi ik ze weg. De versheid is dan echt verstreken, als je ze dan oppakt, voelen ze ook wateriger aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker 4 dagen houdbaar, in een schaaltje water met een paar druppels citroensap.
Als je ze langer bewaart wordt het water iets troebel en de aardappelen wat 'grauw'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schaaltje met water? is het dan de bedoeling dat ze helemaal onder water staan, en moet het schaaltje dan nog afgedekt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal onder water, en afgedekt.. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vallen gekookte aardappelen niet helemaal uit elkaar in het water of kook je ze dan van te voren iets korter? Hoe lang laat je ze drogen voordat je ze bakt?
amc
12 jaar geleden
Heidi78@ je bent in de war met rauwe geschilde aardappels!:)
Ik doe ze in een goed afsluitbare diepvriesdoos en druk er zoveel mogelijk lucht uit bij het afsluiten met het dekseltje.
Zo kan ik ze zeker 4-5 dagen goed houden in de koelkast.
Ik heb ze ook wel eens vergeten hoor, maar dat ruik je meteen als je het deksel eraf haalt. Ze ruiken dan wat zurig. Ook krijgen ze dan verkleurde vlekken en worden ze plakkerig als je ze vastpakt. Schimmel zie je meestal direkt!
amc
12 jaar geleden
veel hangt af van het soort aardappel. de ene bewaard al beter dan de andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 dag luidt het advies wat ik net las.
In pan laten afkoelen zonder deksel erop en dan de koelkast in of voor 3 maanden maximaal in de vriezer.