Help mijn hond bloed wat moet ik doen?

Ineens uit het niets is zijn 'duim-kussen' van z'n voorpoot ingescheurd. Niet erg maar het blijft bloeden...
Wat moet ik doen? Laten doen en schoonlikken? Verbinden? Ik weet het niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.4K

Antwoorden (5)

De voorganger hiervoor heeft het fout
Het is niet erg als je hond het zelf laat schoonlikken
Honden hebben een schonere mond dan mensen en mensen (kinderen) likken aan hun vingers terwijl er een sneetje in zit
Maar ga toch even naar de dierenarts als het nog blodd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het blijft bloeden(wat het meestal wel doet) even naar de dierenarts. Deze zal het zeer waarschijnlijk proberen dicht te lijmen. Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij hond had dit ook, ik maakte het elke dag met lauw water schoon en het ging vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het schoonmaken met afgekoeld gekookt water. Als de hond het zelf schoonlikt is dit in principe prima. Pas op als je hond eraan blijft likken. Gaan ze (bijna dwangmatig) hiermee door, dan kunnen ze echter ook de wond openhouden en de huid eromheen verder irriteren.
Verbind het liever niet als de snee niet al te diep is, aan de lucht laten drogen is prima.
Is de snee wat dieper, doe er dan een beetje Betadine zalf of Dermiel wondzalf (verkrijgbaar bij dierenarts en erg fijne zalf om te hebben in de 'dierenEHBOdoos'), dek hooguit af met een gaasje wat je vastplakt. Sok eromheen bij het uitlaten helpt te voorkomen dat er vuil in de wond komt en/of dat zalf of bloed vlekt op het tapijt.

Verband kan snel gaan knellen of de huid eronder kan gaan smetten. Voetjes/teentjes bij honden en katten zijn niet makkelijk te verbinden en je doet het al snel verkeerd. Tegen elkaar gedrukte teentjes krijgen drukplekken, dus hiertussen altijd goed watjes stoppen. Maar laat dit liever over aan de dierenarts.

Blijven er druppels bloed opwellen uit de snee en houdt dit niet binnen een half uurtje ofzo op, dan kan je beter even de dierenarts bellen en erlangs gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wsllyyy ,Hij mag het schoonlikken , maar niet zo lang , want dan likt hij de wond steeds wee open . Laten likken tot het schoon is (laten we zeggen 5 minuten) en dan zo'n kap over z'n kop zodat hij er niet meer bij kan .Dat is 'n emmervormig ding.Laat even weten hoe het afgelopen is .

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarna kan je er wat verband omheen doen ,als hij uitgelaten wordt.Dan kan hij het niet opnieuw openstoten.