Hoe kan het dat je af en toe een ijzer/metaal smaak in je mond krijgt?

Toegevoegd na 21 uur:
Update: Ik heb gewoon witte vullingen, ik heb geen pijnboom pitten gegeten en geen epilepsie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Er zit ijzer in je bloed.
Als je heel hard gaat rennen krijg je wel eens de smaak van ijzer / metaal in je mond. Dat komt omdat er dan een heel klein beetje bloed uit je luchtwegen omhoog komt. Omdat het maar een heel klein beetje bloed is overheerst de smaak van het ijzer.

Het kan trouwens ook veroorzaakt worden door pijnboompitten. ( zie de link ) Deze smaak kan een paar dagen blijven hangen. Maar het ligt er wel aan welke soort pijnboompitten je eet!

Succes er mee, ik hoop dat je er wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik weet dat als ik een klein wondje heb en dan het wondje even schoonlik dit smaakt naar ijzer/metaal. Misschien heb je af en toe een wondje in je mond en proef je dus wat bloed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen zijn, dat je Metformine (een middel voor suikerziekte) gebruikt òf je hebt gitaar gespeeld en je stopt je vingers in je mond. Het behoort allemaal tot de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil je niet bang maken, en ik ben ook geen arts, maar zo ben ik er achter gekomen dat ik een hersentumor heb-had,ik had een soms een tinteling en een vreemde smaak in de mond die ik niet kon thuis brengen, in het VU MC spraken ze over een metaalsmaak of smaak-hallucinatie wat het gevolg was van Partiële epilepsie.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon nog de ouderwetse vullingen in je mond hebt.Als je dat hebt dan zou je bij de tandsrts de volgende keer gewoon moeten vragen om nieuwe witte vullingen .Ik heb het zelfde probleem gehad en heb nu al jaren daar geen last meer van van die yzer smaak.Ik heb allemaal witte vullingen.Je hebt kans dat je tandarts dit geen prettig werk vind maar ik heb toen gewoon gezegd dat ik er last van had.