Kaakontsteking of wat anders?

Paar weken geleden had ik af en toe pijn aan meerdere kiezen. Week geleden: kreeg ik weer dezelfde klachten. Nu was ook het kaakbot gevoelig. Met name bij de plek waar het scharnier zit. Daarnaast last van stijve nek en schouder(klachten van nek en schouder heb ik al langere tijd last van) Toen maar de tandarts gebeld. Gelukkig kon ik daar 5 dagen later terecht(dat was nu afgelopen dinsdag) Natuurlijk was de pijn in weekend weer verdwenen en ook op het moment dat ik bij de tandarts was. De tandarts heeft een rontgenfoto gemaakt van mijn hele kaak en ook van een specifiek gedeelte. Bij een kies bleek er een gaatje te zitten en daarnaast zit er een kies die er bij de wortels slechter uitzag dan de anderen. Dus 2 afspraken gemaakt voor verdere behandeling. Maar dat is pas 20 en 27 juni!!! Nu zit ik sinds woensdag met vreselijke pijn die steeds erger lijkt te worden. Sinds gisteren ook een gevoelige keel, nek en hoofd. Alleen maar aan de rechter kant. Huid heeft een verdoofd gevoel. Het gezicht lijkt niet super dik en is ook niet echt warm. Al heb ik wel het gevoel dat dat nu wel een beetje begint te komen. Verder lijkt met name de kaak scharnier pijn te geven en af en toe onder de slechte kiezen. Al met al de hele rechterkant begint nu pijn te doen.

Kan dit een kaakontsteking zijn? Zo ja is het belangrijk dat ik dan zo snel mogelijk hier wat aan laten doen? Jullie nog tips wat betreft het verminderen van de pijn enz?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.8K

Het beste antwoord

ik hoop dat je niet nog steeds met erge pijn loopt. Ik heb laatst kruidnagelolie (te kopen bij zo'n ouderwetse drogist) gekocht voor ongedefinieerde pijn (eigenlijk van pijnlijk tandvlees maar mijn halve kaak deed ook pijn), smaakt vies en brand, maar verdooft enorm goed, ik begrijp nu waarom men vroeger een kruidnagel in een rotte kies deed.

En af en toe een paracetamol, bijv voor je gaat slapen

sterkte
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor de pijn. Wat je zelf aangeeft, de kaakontsteking, klinkt logisch. De pijn kan uitstralen naar omliggende delen.
Als ik jou was, zou ik vandaag de tandarts bellen of je vandaag nog terecht kan. Een goede tandarts zal je niet nog een maand laten rondlopen met veel pijn, maar je dezelfde dag nog helpen. En als hij je vandaag niet wil helpen: gewoon vanavond de tandarts met weekenddienst bellen!