Wat is het verschil tussen Koffie-Verkeerd en Latte Macchiato?

Of is er geen verschil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
34.7K

Het beste antwoord

Koffie verkeerd bevat voor de helft normale koffie en voor de andere helft melk, een koffie verkeerd bevat geen melkschuim. Een latte macchiato wordt gemaakt met sterke espresso koffie met 2/3e melk en bevat een flinke laag melkschuim.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het grootste verschil is dat Koffie verkeerd word gemaakt met koffie, en latte machiato met esprezzo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De latte macchiato (min of meer de 'koffie verkeerd') is een glas warme melk met een espresso eraan toegevoegd. Dus het komt inderdaad op hetzelfde neer alleen klinkt Latte Macchiato een stuk interessanter :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koffie verkeerd is de Nederlandse benaming voor een kop koffie, met qua volume, meer melk dan koffie. Verkeerd dus, want "normaal" zit er meer koffie in dan melk.
Bij Latte Macchiato giet je een beetje espresskoffie in geen glas gestoomde melk.

Latte Macchiato zie er uit als op de afbeelding, koffie verkeerd als koffie met veel melk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een echte Latte Macchiato bestaat uit een laag melkschuim, vervolgens espresso, en dan weer melkschuim.
Een koffie verkeerd is koffie met een hoop opgeklopte melk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
qua smaak hetzelfde, maar de ene term word in nl gebruikt, en de andere in italie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In toevoeging op de antwoorden die je elders op deze pagina ziet staan: Latte Macchiato betekent letterlijk Gevlekte Melk. Zeg maar: melk met een koffievlek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koffie verkeerd/Café au lait:
1. 90ml warme melk (niet kokend).
2. 90 ml filterkoffie (geen Espresso).
3. Dit in een Cappuccino kopje (van 200ml).

Latte Macchiato:
1. Ca. 185ml opgeschuimde warme melk (geen kokende)
2. 1 Espresso (30ml)
3. Dit in een Latte glas (van 250ml).
Giet dit (in deze volgorde) rustig in het glas.
Zo ontstaan er mooie laagjes koffie, melk en melkschuim.

Het verschil zit hem dus in de hoeveelheid en in de koffiesoort.