halloik werk 32 uur per week ,en mijn vraag is hoeveel dagen moet ik werken in de maand?graag en hoeveel uur is het per maand?

ik heb contract van 32 uur per week

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
93.8K

Antwoorden (7)

Er wordt gerekend in vier-wekelijkse perioden, dus dat is
128 uur per 'maand'.
Hoeveel dagen je werkt hoort deel te zijn van de afspraken met je werkgever. Dat kan 4 X 8 uur zijn, maar ook 3 X 10,5 uur, maar ook 5 X 6,5 uur, enzovoort.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet iedereen werkt volgens een 4 weken plan
Als je 32 uur per week werkt, werk je dus 52 x 32 uur per jaar = 1664 uur per jaar. Als je dat deelt door 12 kom je uit op 138.67 uur per maand.
Als je 3 dagen maal 52 weken werkt, werk je 156 dagen per jaar. Als je dat deelt door 12 kom je op 13 dagen per maand.

Toegevoegd na 21 uur:
Ik bedoel natuurlijk 4 dagen maal 52 weken, is 208 dagen per jaar, gedeeld door 12 is 17.3 dagen per maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo 3 dagen X 52 weken? 3 dagen van 10 uur en 40 minuten? Als die 138,67 uur per maand deelt door 8 uur per dag (als normale werkdag), kom je uit uit op 17,3 dagen per maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja sorry, die 3 moet een 4 zijn!
Laat ik de vraag 'typisch' noemen, maar goed. Het aantal dagen dat je moet werken is afhankelijk van de dagen waarop je werkt (weekend? ma-vr?) en het aantal dagen in een maand. Daarmee zeg ik eigenlijk dat er geen antwoord op te geven is, maar je hoeft geen econoom te zijn om het zelf even uit te rekenen.
paulus811
14 jaar geleden
Als je een contract hebt, zoals je schrijft, moet daar ook in staan wanneer je moet werken, en hoeveel uur per dag/week. Als je je contract niet goed snapt, moet je aan je werkgever vragen het je uit te leggen - je kunt niet iets ondertekenen als het je niet duidelijk is wát je moet ondertekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
32 uur per week betekend gewoon 4 volle dagen in een week. Afhankelijk van het aantal werkdagen in een maand werk je dus 16-18 dagen per maand. Maar reken niet in maanden. Reken gewoon in je weken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In overleg met je baas verdeel je de uren over de week: bv 4 dagen van 8 uur en 1 dag vrij, of 3 dagen van 8 uur en 2 van 4 uur.
Afhankelijk van wat gebruikelijk is binnen het bedrijf werk je dan een percentage daarvan. Bij ons is standaard werkweek 40 uur. Degene met 32 uur contract werkt dus 80%.
Verder wordt over het algemeen een maandsalaris afgesproken, dus ga je geen uren tellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
32 ur per week
52 weken per jaar
13 weken per kwartaal
12 maanden per jaar 3 maanden per kwartaaal
dus 32 uur per week *13 weken per kwartaal=416 ur per kwartaal/ 3 maanden=138.67 uur per maand
bij 8 uur per dag =17.33 dagen per maand = 4 dagen per week
bij 10 uur per dag 13.87 dagen per maand
een gemiddelde maand telt 21.67 werkdagen