Hoe lang duurt een peesontsteking?

Ik heb een tijdje last van peesontsteking ben ook naar de kine geweest maar heeft niet veel geholpen.
(Ik werk als kapster) medicatie helpt ook niet veel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.1K

Het beste antwoord

Bij mij heeft de fysiotherapeut enorm geholpen bij m'n herstel. Het is eerste lijn zorg, dus je hoeft niet eerst naar je huisarts toe voor een verwijzing. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij was het m'n knie en hij heeft mij daar gemasseerd. Dit was absoluut niet prettig, maar hielp wel heel erg. Door een pees loopt geen bloed, zoals bij spieren, dus herstel daaraan duurt altijd langer. Mijn fysiotherapeut masseerde de pezen zodat het slijm dat de pees nodig heeft om zichzelf te voeden cq herstellen, sneller over de gehele pees verspreid was. Naast deze stevige massages moest ik rusten nadat ik gemasseerd was. Ik voelde duidelijk herstel na iedere behandeling. Hopelijk heb je hier wat aan en ben jij ook snel van je klachten af.

Andere antwoorden (4)

mijn ervaring was ontstekinremmende medicijnen en vooral rust aan gewricht was bepalend.

Toegevoegd na 1 minuut:
genezing kleine week
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelf in december een ernstig glasongeluk in mijn hand gehad, waarbij zenuwen zijn doorgesneden, en ben daarvoor ook geopereerd. Mijn pees is nu ook ontstoken en bij het werken doet het vooral erg zeer en lijkt mijn duim 'vast' te zitten. Inmiddels gaat het wel wat beter, maar het is nog steeds niet helemaal weg. Als ik jou was zou ik even bij de dokter of specialist informeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja...als herstelperiode bij lichamelijk letstel wordt vaak 6 weken aangeven. Dit betekent de eerste weken rust en daarna langzaam weer aan de slag, wat erg lastig is als je kapster bent.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een peesontsteking in mijn schouder gehad. Heeft in totaal zo'n 6 à 8 weken geduurd. Zeer pijnlijke maar effectieve behandeling bij de fysio gehad.