Hoe kan ik weer mijn router configureren?

Ik kan sinds een paar maanden niet meer in mijn router komen als ik het ip adres invul (192.168.1.1). Ik krijg dan de foutmelding "deze pagina is niet beschikbaar". Ook als ik het probeer op andere computers lukt het niet. De router resetten is geen optie. Wie helpt mij... Het gaat om de WRT160Nv3 van Cisco

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Het beste antwoord

het ipadres van je router is hoogst waarschijnlijk de default gateway op je netwerk.

start
uitvoeren
cmd [enter]
ipconfig [enter]

daar staat hij bij, dat adres in je browser en je gaat naar je router, als die dan nog steeds niet bestaat kan je nog een ipscanner uitvoeren en dan zoeken naar apparaten binnen een bepaald bereik. vind je dan niets, dan is resetten de enige mogelijkheid, maar zoals je al aangeeft is dat toch niet een optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En krijg je dan als IP-adres 169.254.x.x dan heb je waarschijnlijk geen verbinding met je router. Check dan de bekabeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, maar dit had ik al gecheckt. Is idd 192.168.1.1 en voorgaande keren lukte het wel om zo in de router te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan klinkt het toch alsof resetten de enige optie is. Een fabrieksreset hoeft niet gelijk, soms zich er gewoon ergens een foutje in het geheugen van de router en door even de router aan en uit te zetten dat het weer goed werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste antwoord. Jammer genoeg moest ik wel de router resetten om weer in de instellingen te komen. K snap nog steeds niet waar het aan lag. Misschien een storing ofzo...

Andere antwoorden (1)

Je router via een UTP kabel verbinden met je pc. Dan kun je de instellingen wijzigen.