mijn vriendin heeft 10 slaappillen ingenomen. Is dit dodelijk ?

Toegevoegd na 31 minuten:
het gaat om victam, zijn dit gevaarlijke pillen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
75.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte! Dit is heftig voor je!....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnen een tijdsbestek van...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom heeft ze dat gedaan?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de huisarts raadplegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haar huisarts is geraadpleegd, en een vriend van haar kwam net toe bij haar thuis, hij heeft haar meegenomen naar hem thuis, zodat ze zeker niet alleen is

Het beste antwoord

Ik heb de farmaceutische 1b tekst erop nageslagen. De werkende stof is benzodiazepine. Bij overdosering zal dit het leven niet in gevaar brengen, mist er geen alcohol of andere antidepressie middelen worden gebruikt. Wel even contact opnemen met de dokterspost voor eventuele maatregelen.

Sterkte..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ha, die Indah;

Bij slaapmiddelen van normale doseringen zou dit niet dodelijk moeten zijn, maar het lijkt me desondanks verstandig medische hulp in te schakelen (artsen hebben zwijgplicht) en de persoon om de paar uur wakker te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het melatonine is niet, maar een ander slaapmiddel kan dodelijk zijn.
bel de dokterspost maar dat je eraan komt want ze zal in de gaten moeten worden gehouden als haar maag niet heel snel leeggepompt moet worden.

wel vermelden om welke pillen het gaat (potje mee of bij de hand houden dus)

actie ondernemen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou durf het niet zeker te zeggen of het dodelijk is maar volgens mij kun je er wel bewusteloos van raken, ik zou nu direct de dokter bellen, en met direct bedoel ik nu meteen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gezien niet. Het hangt er wel vanaf welke slaapmiddelen het zijn.
Maar je vriending heeft wel hulp nodig als ze dit heeft gedaan. Ze kan hieronder met iemand praten.

Vanuit België:
De Zelfmoordlijn: 02 649 95 55

Vanuit Nederland:
PratenOnline: https://www.pratenonline.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Siska, voor mijn gevoel gaat het wat ver om gelijk het nummer van de zelfmoordlijn te geven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zelfmoordlijn??? WTF....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel goed hoor je weet maar nooit.. waarom slik je er anders zo veel van????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was het eerste waar ik aan dacht, als je zoveel pillen slikt... En dan moet je niet aarzelen, maar meteen hulp bieden.
Ik ga ervan uit dat de werkstof in de slaappillen melatonine is. Zo niet is dit antwoord niet van pas.

"dagdoses tot max. 300 mg zijn gemeld zonder klinisch significante bijwerkingen"

Toch even de nightcare bellen. Geen idee waar je vandaan komt maar dit nummer kun je bellen: 045 - 850 6396
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overdosis Oxazepam
Mijn vriendin wil zelfmoord plegen. Nu zegt ze dat ze 110 tabletten oxazepam heeft. Nu is mijn vraag: is dat dodelijk?

Antwoord apotheker

De toxische effecten van oxazepam zijn in het algemeen gering, zelfs bij grote overdosering.

Een overdosering met deze middelen wordt voornamelijk gekarakteriseerd door depressie van het centrale zenuwstelsel.

De meest voorkomende effecten zijn bewustzijnsdaling, coördinatiestoornissen en verwardheid;

ademhalingsdepressie en lage bloeddruk kunnen voorkomen..

Echter een inname van 110 tabletten oxazepam ineens kan dodelijk zijn en bij inname van dergelijke hoeveelheden dient men direct specialistische hulp te zoeken om vergiftigingen zo snel mogelijk te behandelen. (HK) ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet bij zoiets altijd direct een arts inschakelen, wij kunnen hier allemaal wel het nodige zeggen maar wij weten geen van allen verder iets van je vriendin af. Bij iemand met bijvoorbeeld een leverziekte kan dit ernstiger uitpakken dan bij een ander die de ziekte niet heeft. En we weten ook niet of zij nog andere medicijnen slikt en wat dan de gevolgen zijn. Dus voor de zekerheid moet je altijd direct naar het ziekenhuis gaan.
Het is inmiddels wel een fiks aantal uren geleden dat je de oproep heb geplaatst maar toch geef ik je dit antwoord. Misschien heeft een ander er nog iets aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vriendin zal ongetwijfeld lekker slapen.
Ik hoop met heel mijn hart dat ze ook weer wakker wordt.
Laat dit een wake up call zijn.
Overigens kan een overdosering van benzodiazepinen in combinatie met alcohol of met andere medicijnen in het ergste geval lijden tot een coma en de dood.
Benzodiazepinen hebben een dempende werking op het centrale zenuwstelsel. Het autonome zenuwstelsel regelt de werking van organen en de ademhaling. Bij een overdosering van benzodiazepinen kan een ademhalingsdepressie optreden.