hoeveel uur werkt een ambtenaar per jaar bij een 40 urige werkweek?

Hoeveel FTE's rekent een overheidsorgaan voor een medewerker op basis van 40 urige werkweek? Rekeninghoudend met wettellijke vakantietermijn en feestdagen per jaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
21K

Antwoorden (2)

52x5=260 dagen
40 vakantiedagen. Blijven over 220 dagen
220x8-1760 uur/jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een fte.
Fte staat voor fulltime-equivalent. Het is een rekeneenheid waarmee de omvang van een functie of de personeelssterkte kan worden uitgedrukt. Eén fte is een volledige werkweek.

Een volledige werkweek bij de rijksoverheid is 36 uur - en geen 40 uur.
In 2011 zijn er 260 werkbare dagen.
Maal 7,2 (= een gemiddelde werkdag) = 1872 uur.

Omdat feestdagen ieder jaar verschillen (ik kom in 2011 op 6 dagen) en er ook rekening gehouden moet worden met blokdagen etc.
Wettelijke vakantietermijn = viermaal het aantal uren dat u per week werkt. Werkt u de ene week meer dan de andere? Neem dan het gemiddeld aantal uren per week als uitgangspunt.

Dan kom ik voor dit jaar op 1650 te werken uren.

Veel mensen werken wel die 40 uren, dat deed ik ook.
Daarmee bouw je dus iedere week een halve dag extra vrije tijd op:ook wel adv-uren genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
ik werk voor een overheid cao 38 uur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemeenteambtenaren met een fulltime aanstelling werken formeel 36 uur per week. Ook bij de meeste overheidsinstellingen gaat men bij fulltime dienstverband uit van een 36-urige werkweek.