Wat kun je doen tegen hoofdpijn als geen een pijnstiller helpt?

Niks helpt. Al bijna alles voorgeschreven gekregen van de arts, met alleen maagpijn als gevolg en het hielp niet eens.
Ontspannen lukt ook niet vaak en slapen maakt het erger.
Help?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het migraine?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar denk ik inderdaad ook aan! Alleen zou mijn arts hier niet op moetten komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat de oorzaak uitzoeken ipv het symptoom te bestrijden. Het moet ergens vandaan komen! Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sterkte bedoel ik !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie: zo simpel is het vaak niet, hoor. Mijn man heeft al 20 jaar hoofdpijn, die komt en gaat. Nog steeds is daar geen oorzaak voor gevonden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er is wel wat stress maar dan niet zo erg wat zulke hoofdpijnen veroorzaakt. Ik ken spanningshoofdpijn namelijk al. Alleen komen de migraine symptomen heel erg in de buurt. Het niet tegen licht kunnen, geuren die te sterk zijn, en ik lig liever in mijn dokere kamertje. Jammer dat mijn arts het moeilijk voor me maakt. Ik zal maar ens een afspraakje maken voor morgen. Dankjulliewel!!! :)

Het beste antwoord

Als ik het zo lees,dat je moeilijk kunt ontspannen,dus waarschijnlijk ook gespannen in bed ligt,of verkeerde lighouding(matras/kussen),zou het ook een spanningshoofdpijn kunnen zijn,de spieren ontspannen dan niet,en dat veroorzaakt hoofdpijn.
Heeft je arts het hier al eens over gehad,en anders bespreek het eens met hem.
Eerst oorzaak van hoofdpijn achterhalen,dan behandeling,en inderdaad bij sommige pijnstillers is het nodig om een maagbeschermer erbij te nemen.
Misschien kan een soort fysiotherapie je helpen,of ontspanningsoefeningen of bv gesprekken met iemand anders (psycholoog-maar weet natuurlijk niet of dat nodig is ),zachte massage,warme douche of bad voor slapen gaan,in een goeie houding zit/lig iets lezen voor slapen (geen triller,spreekt voor zich),een kop warme melk,kamillethee is ook ontspannend.
Maar als ik jou was,zou ik eerst weer gesprek met arts aangaan,zodat je weet,waar de oorzaak te vinden is,medicijnen zijn niet altijd de beste oplossing,en zeker niet de eerste oplossing als men nog niet weet waar klacht vandaan komt.
succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Volgens mij is het migraine, ik denk dat het verstandiger is om dit te zeggen tegen de arts, of je hierop onderzocht kan worden. Dan kan de arts, als het blijkt dat het migraine is, andere medicijnen voorschrijven. die effectiever zijn voor migraine. sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij ook. Dankjewel voor je antwoord! :)
Let erop dat je genoeg vocht tot je neemt, zoals bekend minimaal 2 liter per dag.

Toegevoegd na 58 seconden:
Als geen pijnstiller werkt, zou ik zoals in bovenstaande al gezegd, onderzoek laten doen in het ziekenhuis op verwijzing van je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik drink genoeg dat weet ik wel zeker, en ik zal mijn best doen morgen! Dankjewel :)
Ik zou wat hier onderstaat ook doen,
Zoals vocht kan een probleem zijn en ik zou dan een tijdje rustig aan doen en als dat niet help zou ik inderdaad een arts adviezeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is van groot belang te weten om wat voor een soort hoofdpijn het gaat.

Iedere vorm van hoofdpijn heeft specifieke kenmerken.

Een goede diagnose is belangrijk voordat wordt overgegaan tot bijvoorbeeld het voorschrijven van medicijnen.

Met de hoofdpijntest hieronder kunt u op eenvoudige wijze achterhalen welke soort hoofdpijn u waarschijnlijk heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat verlichting kan geven:leg een ijskoude washand op uw voorhoofd.
fremar
13 jaar geleden
Er zijn veel mogelijkheden.
Ik heb een tijd terug een enorme bult op me hoofd ontdekt, en ik had elke dag barstende koppijn, na testen en scans om te kijken of er iets zat is er niks gevonden.
De arts in het ziekenhuis concludeerde dat ik veel met mijn hoofd naar beneden liep, hierdoor gaat je grote nekspier proberen ervoor te zorgen dat je nek niet helemaal naar beneden valt en raakt overbelast, wat zwar koppijn als gevolg heeft.
ook heeft hij me uitgelegd dat ALS er al wat in mijn hoofd had gezeten, ik dat waarschijnlijk niet had gevoeld. De gevoelszenuwen waardoor je hoofdpijn voelt zitten OP je hoofd, niet erin!!
Daarnaast zal de pijnstiller de pijn hooguit wegnemen maar de oorzaak niet, dus zodra die uitwerkt komt het gegarandeerd terug want het is nooit weggeweest.

Loop je veel met je hoofd naar beneden of ook maar iets naar beneden, dan leunt die dus niet OP je nek.
Het helpt bij mij (een bij mijn vriend) vaak om het hoofd te masseren, klinkt wel erg simpel maar vaak betreft het toch de nekspier of spanning in het gebied waar je nek en schedel aan elkaar vastzitten. ook gewoon echt je hoofd lost masseren werkt vaak.
Ik wou het eerst niet geloven, zo simpel kon het toch niet zijn?

Daarnaast wou de arts in het ziekenhuis me laten geloven dat die 'bult' er altijd al zat, terwijl ik zeker weet da tik een bult van zeker 7 centimeter neit heb verzonnen!
maargoed, het kwam inderdaad doordat ik naar beneden keek, sinds ik er op let heb ik bijna nooit meer hoofdpijn

Toegevoegd na 1 minuut:
Oohja en iets dat hiervoor kan helpen is mensendieck! ik ga dat wel weer volgen en dit is me ook voorgeschreven het is een therapie voor de juiste houding van je lichaam zodat je dus je spieren niet overbelast.
En het heeft natuurlijk met stress te maken, want naast de stess zelf, ging ik juist daardoor naar de grond kijken en daar kreeg ik ook weer hoofdpijn van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik vaak Toko Tolin, dit kun je bij de drogist kopen en heeft een sterke mintgeur. Ik smeer dit over mijn voorhoofd en het verlicht mijn hoofdpijn enorm. Het is niet duur en volledig homeopatisch, probeer het eens, succes!