Hoe veel mensen worden er iedere dag geboren en hoeveel overlijden er elke dag in nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (5)

Er worden 500 kinderen per dag geboren in Nederland.

Er overlijden 370 personen per dag in Nederland.

(Er komen 400 immigranten Nederland binnen per dag.)
(Er verlaten 305 emigranten Nederland per dag.)

Let op, alle cijfers zijn gemiddelden, omdat het uitgaat van het aantal geboortes per jaar gedeeld door het aantal dagen in een jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bevolking groeit niet altijd even snel. Het groeitempo varieert van dag tot dag, van maand tot maand en van jaar tot jaar. Op een werkdag worden er meer kinderen geboren dan in het weekend, in de zomer worden er meer kinderen geboren dan in de winter en in jaren dat het economisch goed gaat is het geboortecijfer hoger dan in perioden waarin men weinig vertrouwen in de toekomst heeft.
Er worden gemiddeld per dag ongeveer 500 kinderen geboren. Daar staat tegenover dat er op jaarbasis elke dag 370 mensen overlijden. Verder vestigen zich gemiddeld 400 immigranten per dag in Nederland, terwijl er 305 emigranten vertrekken. Op jaarbasis groeit de bevolking van Nederland met gemiddeld 235 personen per dag. Daarin zijn ook correcties verwerkt die niet door de gemeenten verklaard kunnen worden vanuit hun registers...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden in nederland gemiddeld 550 mensen geboren en er overlijden 370
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is moeilijk vast te stellen, omdat bij iedere volle maan weer een hoop overlijden, maar ook weer een hoop kinderen geboren worden, dus dat is iedere maand weer anders, dan moeten de cijfers weer aangepast worden. iedere seconde van de dag overlijd er wel iemand ergens en word er wel ergens weer een kind geboren, dus de cijfers van nu zijn over 5 minuten alweer anders. is naar mijn mening niet vast te stellen.
de meeste kinderen worden bij volle maan geboren meer dan normaal, daarom is een zwangerschap geen 9 maanden, maar de oorspronkelijke naam is 9 (volle) manen, de vroeg en laatgeborenen niet meegerekend. daarvan overlijden er ook weer, dus moet ook constant bijgesteld worden.
naar mijn mening is het een mission inpossible.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke 2 seconden sterft er iemand op de wereld en elke seconde wordt er iemand geboren.
Op deze site kun je bijv. de sterftes per week in NL zien: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?VW=T&DM=SLNL&PA=70895ned&LA=NL