Hoe lang is de herstelperiode bij een baarmoederverwijdering?

Zijn hier vrouwen die een baarmoederverwijdering hebben gehad en hoe lang was jullie herstelperiode vóórdat je weer helemaal de oude was ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9K

Antwoorden (6)

Dat is voor iedereen iets anders en hangt van veel factoren af.

Weer terug in het normale arbeidsproces is mogelijk na ongeveer 4 tot 8 weken, afhankelijk van de soort operatie, de conditie en de leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was na een week of drie weer helemaal up and running. Heb wel nog een aantal weken uitgekeken met tillen.
Het hangt er ook een beetje vanaf of je baarmoeder vaginaal of via je buik verwijderd wordt. In het eerste geval zou het herstel sneller gaan volgens artsen. Maar soms is vaginaal niet mogelijk omdat bv vleesbomen te groot zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
Oh ja, en ik was 40.

Toegevoegd na 4 uur:
Ik wil er trouwens niet te luchtig over doen hoor. Het is een hele flinke ingreep. En bij mij speelde ook mee dat mijn gezin compleet was en ik doorlopend enorme buikpijn had en de hele maand door flink vloeide. Ik was blij dat mijn baarmoeder verwijderd werd. En dat speelt ook wel een rol in het herstelproces denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb 4 buik operaties gehad waarvan 1 baarmoederverwijdering. Bij alle 4 de operaties duurde het toch wel 3 maanden voor je helemaal herstelt bent. En je moet de eerst 6 weken uitkijken met tillen in ver band met een verzakking. Het licht er ook aan hoe oud je bent de eerste operatie bij mij was toen ik 21 was en bij de laatste was ik 40
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
operatie via de buik gehad nu 2 en halve maand geleden ben nog steeds erg moe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf geen ervaringsdeskundige maar heb vaak vrouwen begeleid in dit proces. De lichamelijke herstelperiode varieert en is voor iedereen verschillend maar je moet gauw rekenen op 6 weken.
De psychische herstelperiode kan jaren duren. Je spreekt bij de verwijdering van de baarmoeder over een amputatie net als met een arm en been, alleen dit zie je niet. Ook het voor je gevoel, niet meer volledig functioneren als vrouw kan een geweldige impact hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een baarmoederverwijdering gehad, en voelde me na die tijd erg goed. De arts raadde me aan 6 weken kalm aan te doen, maar ik ben al na 3 weken weer gaan werken. Dit is niet goed geweest want ik loop nu met een verzakking. Het beste is: al voel je je goed, til niet, en doe de eerste 6 weken kalm aan. Ik wens je succes en sterkte met alles, het is geen kleine ingreep. Liefs, Gea.