klachten voorbeeldbrief naar woningbouw

Wie kan mij helpen aan een brief, voorbeeld brief evt, waarin wij klachten naar de woningbouw kunnen schrijven.
Deze brief moet gaan over een renovatie die 5 werkdagen zou duren en inmiddels al meer dan een maand duurt.
Opleveringspunten worden niet afgewerkt.
Raamkozijnen gekregen waardoor nu de ramen niet meer open kunnen.
Warmte fotos gemaakt die duidelijk laten zien dat alles lek is.
Deze brief willen wij namens de hele buurt gaan schrijven.
Wie heeft er voorbeelden?

Alvast heel erg bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.6K

Het beste antwoord

Misschien heb je hier wat aan, als je de brief iets aanpast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een goed bruikbare brief kan ik zo gauw niet vinden, maar op deze site staan wel veel bruikbare tips: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Huis_en_tuin/Werkzaamheden_in_en_om_het_huis/Basisinformatie/Ik_ben_niet_tevreden_met_het_resultaat_Wat_nu
Amadea
13 jaar geleden
Bundel uw krachten door een huurdersvereniging op te richten.
Zo maakt u tevens een vuist tegen de komende huurverhoging.
Voor die tijd kunt u al advies inwinnen bij de huuradviescommissie.

Met al die klachten heeft u geen woongenot.

Stel een brief op en beschrijf de renovatie vorderingen en de klachten in chronologische volgorde.

(voorbeeld)

bv: op 2 januari 2005 kregen wij bericht van de woningbouwvereniging het bericht dat men wil beginnen met het renoveren van de woning op bv medio maart 2005

De volgende punten vallen onder de renovatie;

Isolatie buitengevel, kunststof ramen,nieuwe plafonds, nieuwe voordeur, nieuw keukenblok, nieuwe badcel, evt 2e toilet, en nieuwe sloten.

Noteer wanneer ze aan welk object zijn begonnen en wat de prognoses waren wanneer dat klaar zou zijn.
Per gerenoveerd object maakt u een verslag.

Bedenk dat ivm vakantieperiodes, weersomstandigheden,
arbeidsonrust, personeelsgebrek of een andere vorm van overmacht u de klachten moet toetsen op redelijkheid en billijkheid.

Laat e.e.a. toetsen door een juridisch specialist op dat gebied.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk op de site van de huurcommissie is wel wat te vinden. Deze commissie kan je natuurlijk ook inschakelen om het geschil te laten regelen.

Er zijn verschillende uiteraard dus even kijken welke bij jou in de buurt zit.