Niet kunnen klaarkomen...

De titel zegt het al... Ik geniet erg van seks, maar het is me nog nooit gelukt om tijdens de seks een orgasme te krijgen (solo wel)... Veel sites schrijven over gebrek aan vertrouwen en intimiteit in een relatie, maar dat zit bij mijn relatie allemaal supergoed! Zijn er mensen die specifieke tips voor me hebben? (dus niet: "praat erover met je vriend" en "probeer eerst je eigen lichaam te ontdekken", want die fasen ben ik al-lang voorbij...)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je ook een melding krijgt als ik een reactie bij mijn eigen antwoord plaats. Ik had er al 1 geplaatst maar voor de zekerheid plaats ik deze reactie hier. Nog een vraagje of je medicatie gebruikt die van invloed kunnen zijn? Zoals bv een anti depressiva? Verder heb ik een site gevonden waar je misschien iets wijzer van wordt dan van mij :-) http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=72624 succes nogmaals!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook hier eens: http://www.goeievraag.nl/vraag/klaarkomen.149890
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouw of man ? @advies123

Het beste antwoord

Geen enkel punt ; er zijn ontzettend veel vrouwen die tijden sex geen orgasme kunnen krijgen, zelfs als ze hun lichaam door en door kennen, wel klaar kunnen komen en een prima relatie hebben. Voor vrouwen zijn het op de een of andere manier twee verschillende dingen. En om die twee samen te laten komen, is an sich niet zo heel ingewikkeld, maar wel iets dat lang niet alle vrouwen 'leren'.

De kunst is je honderd procent op je gevoel te concentreren (en even niet zozeer op het zijne ;-) ) , je helemaal te laten gaan en vooral niet denken dat je MOET klaarkomen, want dan lukt het zeker niet. Hoezeer sex ook een tweepersoons spelletje is, klaarkomen is nogal....solistisch. Daarom lukt het ook wel als je in je eentje bent en je 100 % op je (eigen) gevoel kunt concentreren.

Als je er in slaagt je echt volledig te ontspannen en te concentreren op je gevoel en je man op dat moment dan maar even moet zien als 'hulpmiddel', zal het je op een gegeven moment best lukken. Mits hij een beetje vaardig is met tong en vingers, want tijdens 'de daad' zelf, zal het naar alle waarschijnlijkheid niet lukken. Maar daar is wel één belangrijke voorwaarde aan verbonden : en dat is, dat je nog niet bent 'overprikkeld'.

Je zult namelijk de eerste niet zijn die uitstekend en vrij snel kan klaarkomen met bijvoorbeeld een vibrator, of manuele stimulatie in een vast ritme, maar eigenlijk dat punt met minder, natuurlijkere stimulatie niet meer kan bereiken. Tijdens masturbatiecursussen zie je dan ook niet alleen vrouwen die helemaal niet kunnen klaarkomen of vaak zelfs hun eigen lichaam nauwelijks kennen, maar zeker ook vrouwen die opnieuw moeten leren met minder stimulatie een orgasme te bereiken.

De site is helaas in het Engels, maar de informatie / boeken van Betty Dodson, specialist op dit gebied, zal je vermoedelijk verder kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Er is een heel groot percentage vrouwen die dit " probleem" ook hebben. De kans bestaat dan ook dat je geen vaginaal orgasme kunt krijgen omdat je te weinig prikkels opneemt die tot een vaginaal orgasme leiden. Dit is dus niet abnormaal maar voor jou wel heel vervelend denk ik te begrijpen uit je vraag. Heb je al eens geprobeerd om niet voor een orgasme te gaan maar aleen voor het genieten samen zonder je te fixeren op een vaginaal hoogtepunt? Door je er teveel op te concentreren is de kans van slagen nog kleiner namelijk als het al niet lukt. Probeer een tijdje intiem te zijn met als enige doel van elkaar te genieten zonder op zoek te zijn naar een orgasme en misschien zal je het dan alsnog een keer meemaken doordat de fixatie ( die het nog meer tegenhoudt) er af is. Misschien ben je het niet met me eens, bedenk dan dat het erg moeilijk is om dit soort adviezen te geven aan iemand die je totaal niet kent maar dat het absoluut en met alle respect een serieus gemeend en goed bedoeld advies is :-) succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie, ik snap dat het lastig is om hierover advies te geven :) Al jaren geniet ik van de seks met de wetenschap dat ik geen orgasme zal krijgen. Dus die fixatie is er niet... Maar toch vraag ik me af en toe af waarom het niet lukt. Ben altijd allesbehalve preuts en vind het ergens ook wel vreemd dat zoveel vrouwen hier 'last' van hebben en er geen specifieke oefeningen bestaan om het klaarkomen te trainen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kunnen je man en jij een positie vinden waarbij je clitorus gestimuleerd wordt tijdens de penetratie daar dit soms niet het geval is en anders eventueel met zijn vingers of een sexspeeltje de clitorus stimuleren tijdens de gemeenschap en je alsnog tijdens de penetratie tot een orgasme komt. Al is het hoogst waarschijnlijk dat jullie dat al doen, wilde ik het toch genoemd hebben voor de zekerheid :-) ook heb ik wel eens gehoord over een bepaalde training van de bekken die bevorderlijk kunnen zijn voor het kunnen krijgen van een orgasme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Vaginale orgasmes' bestaan niet ; vrouwen hebben maar één orgaan om mee klaar te komen (de clitoris), of je die nu rechtstreeks stimuleert of niet (sommige vrouwen kunnen zelfs van een fantasie al klaarkomen).Ook een orgasme tijdens de penetratie is gewoon een (clitoraal) orgasme. De reactie van Mokummer snijdt zeker hout. En ja, ook bekkenbodemspiertrainingen zijn goed. Puur met het bewegen van je spieren kun je al (leren) klaarkomen. http://dodsonandross.com/sexfeature/myth-vaginal-orgasm-anne-koedt
Het is idd jammer dat veel westerse vrouwen dit hebben. Ik schrijf expres westerse vrouwen want de sexbeleving in andere culturen schijnt anders te zijn. Ik kan je het boek de multi orgastische vrouw aanraden. Zeer verhelderend met heel veel tips (ondanks dat je de fase van zelfverkenning al voorbij bent ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onzin antwoord
Kristal
13 jaar geleden
Hoezo Jigsaw?
Misschien heel raar maar wat wij wel eens doen:
We liggen 'lepeltje-lepeltje' en doen het zo, tegelijkertijd moet jij je bovenste been omhoog doen en laat hem met jou spelen tijdens de seks(of doe het zelf)...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is lang niet alleen de techniek die je eerder doet klaarkomen maar ook wat doen jullie verder? Wat zeggen jullie tijdens de sex tegen elkaar, dat kan ook enorm stimuleren om lieve, lekkere of ondeugende dingen te zeggen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meid, snap dat het je frustreert en bij mij kwam dit probleem vroeger vaak ook kijken omdat ik te veel aan het nadenken was. Misschien dat jullie onderhand iets kunnen doen wat jou opwind zoals misschien met chocoladesaus/veren/leuk filmpje op de achtergrond of muziek zodat je misschien wat minder nadenkt. Als dat niet werkt heb je nog altijd meerdere posities waarin je een vibrator erbij kan pakken( bovenop of lepeltje lepeltje bijvoorbeeld). Dit kan uiteindelijk een hobbel in je relatie worden dus ik zou zeker een van deze dingen proberen.. Je weet maar nooit! Succes en liefs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal raar zijn hier een man te krijgen voor antwoord, maar het is inderdaad een probleem dat mij dikwijls ter ore komt omdat het dikwijls een combinatie van psychologisch (psycholoog) en lichamelijk (dokter) is. Het kan zelfs relatiespecifiek zijn. Even proberen binnen de limiet van 2500 (rest in reactie hierop).

Het belangrijkste wat je hier vertelt, is dat je relatie supergoed is. Wat op zich al betekent dat je er wel van geniet dat je geniet van je partner die wel een hoogtepunt krijgt. Er zijn immers ook mannen (ik hoorde daar zelf bij), die enkel een hoogtepunt kunnen krijgen nadat hun vrouw dat kreeg, en doordat mijn echtgenote zelf met dat probleem zat, moest ik soms heel langzaam mijn werk maken van haar.

Soms is het ook een stuk vaginaal, en een stuk zo gegroeid. Er zijn vrouwen die zeer gevoelig zijn aan de clitoris, en daarnaast ook een zeer groot 'veroveringsgevoel' hebben en die geen problemen hebben om seksueel dominant te zijn. Het zijn die vrouwen die een man gemakkelijk mee krijgen en zich probleemloos kunnen laten gaan, luid roepen, en soms ook zelfs op 'gevaarlijke plaatsen' (risico betrapt worden) gemakkelijker een hoogtepunt krijgen, enkel door stimulering door de man (of door zichzelf).

Heel wat vrouwen zijn niet zo, en nu is je concrete vraag in zekere zin 'of je zelf zo kunt worden'.

Hiervoor moet je volgens mij lichamelijk en psychologisch een aantal experimenten uitvoeren. Zo is het clitoraal bevredigen van een vrouw dikwijls millimeter werk, want de clitoris 'loopt weg' op het moment dat je die eigenlijk vindt en dus is het logisch dat lesbische koppels soms 'gemakkelijker hoogtepunten bij elkaar maken' dan hetero-koppels, maar dat blijkt van kortere duur te zijn in relatie (je bouwt ook geen relatie op seks, ruzie soms wel omdat het dikwijls naar snel-consumptie van genot ipv van diepe liefde gaat). Het is niet abnormaal dat je bijv. eerst samen in slaap valt, omdat je de zachte methode liefst hebt en dat je midden in de nacht al onbewust meer opgewonden raakt. In dat geval ben je ook (zoals de meeste liefdevolle mensen!) het type dat niet 'tegen de tijd kan vrijen' omdat het diep uit jezelf moet komen.

Probeer met woorden ook de lichamelijke taal vorm te geven tijdens het vrijen hierover en taboes te doorbreken, en dit als jullie beiden heel erg fit zijn en een hele avond, nacht en een morgen tijd voor elkaar hebben zonder stoorzenders (gsm's uit, no kids...)

... vervolg in reactie straks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anderzijds is een hoogtepunt vooral een combinatie van fysische prikkeling en zich mentaal volledig laten gaan. Als je geen vrouw bent die begint de schudden en beven bij het zacht prikkelen van de clitoris, maar eerder geniet van een uiterst zachte gemillimeterde aanraking en dat dit gerust 20 minuten mag duren (wat evenmin abnormaal is), dan is het best mogelijk dat ook een sauna samen op voorhand veel kan helpen om je mentaal meer en meer op pure lichamelijkheid in te stellen. Bij een goede relatie, is het een enorme diepgang om dit samen te gaan zoeken en te beginnen praten terwijl je vrijt over dingen die meestal altijd toch grootdeels taboe blijven. Wie durft er echt over zijn fantasie te praten, wie praat er echt met zijn man over wat de couver van Playboy of P-magazine met hem zintuiglijk doet en helpt die schoonheid positief over te dragen naar de seksuele relatie met zijn echte vrouw? welke vrouw durft er praten over wat zij soms eens in een flard van gedachten krijgt over of ze wel nog mooi genoeg is en als een andere man haar eens complimenteert of gewoon dieper aankijkt of nastaart en durft dit delen met een man die dan niet jaloers moet reageren maar nog tevredener kan zijn met 'zijn' vrouw. In 2lingzielrelaties, spreekt men trouwens soms van seks zonder hoogtepunt, maar dan heel langdurig en heel intens en die koppels hebben... geen ruzie. In passionele relaties (soms buitenhuwelijks, een toenemend probleem) gaat die goede seks dikwijls gepaard met zware ruzies omdat die partners dan eigenlijk niet bij elkaar passen en net daarom zo'n extravagante lichamelijk seks met elkaar hebben. Maar psychologisch met een zeer negatieve sfeer naar hun 'saaie huwelijksseks' terwijl dat NIET goed is en puur egoïsme. Promiscuïteit leidt meestal naar depressies vanuit een almaar grotere ontevredenheid en het 'nooit genoeg'-principe of om het feit dat een relatie op de kap van een andere nooit goed kan zijn (enkel een relatie 'om elkaar' is een stap in de richting van 'ware liefde' die vooral veel werkkracht vergt en niet afhankelijke partners die op hun eentje ook gelukkig zijn). Dus het antwoord ga je hier niet vinden, maar wel bij je partner. En laat de zoektocht ook meteen het doel zijn, en niet het bekomen van een hoogtepunt. Dan ben ik zeker dat velen met een hoogtepunt jaloers kunnen worden van het seksuele genot in jullie relatie. Want wat heb jel iever: kwantiteit of kwaliteit... of beide? Hou ons wel op de hoogte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot slot dit nog: Een snelle test die koppels met elkaar kunnen uitvoeren (vb. bij vrouwen die geknipt werden bij de geboorte is soms de clitoris minder gevoelig geworden, of beleven de vrouwen hun eigen lichaam ook anders - sommigen iets minder, maar soms ook echt omgekeerd, vrouwen worden meestal ook 'wilder met de jaren', maar ook dat is geen vaste regel, maar het MILF (Mothers I'd Like to Fxxx-principe op internet is daar een decadent internetvoorbeeld van) en soms is een foutief 'overspel' ook iets dat een relatie helemaal wild maakt (beter is dat je de tongkus bij elkaar 'herontdekt' of andere dingen die je gek maken, bij mij is dat de partner die haar handen heel zacht op mijn zeer sterke schouders legt een zeer hoge en gevoelige vorm van erotiek omdat mijn kracht met die zachtheid gewoon niet om kan gaan) is deze: Koop de Celebrator via internet, wat een piepklein hulpstukje is dat je op een elektrische tandenborstel zet (oorspronkelijk via Flair met succes gepromoot). In de getuigenissen zie je dat een aantal vrouwen dan een hoogtepunt krijgt binnen de 1 à 2 minuten (tot ze ook dat gewoon zijn). Maar andere vrouwen vinden het net heel onaangenaam. Ik vermoed dat jij bij de tweede groep hoort, en dat betekent niet dat er iets mis is, maar dat je erogene zones anders liggen en je niet zomaar 'je verstand kunt verliezen'. Ik besluit met een uitspraak die veel vrouwen mooi vinden: "Een man is op zijn best, als zijn partner hem zijn verstand kan verliezen." Ik wil het voor jou even omdraaien: "Jij bent op je best, als je man er in slaagt, jou je verstand te laten verliezen." Maar meestal houden vrouwen hun verstand erbij, en dat maakt het heel wat complexer. Een vrouw mag best dominant zijn in bed, erbuiten mag ze daar geen misbruik van maken, of het keert zich ooit tegen haar. Geniet van elkaar zoals jullie al deden, tevreden zijn is mooier dan ontevreden zijn, al hoort zoeken ook bij gelukkig... worden
Je kunt zo'n vraag natuurlijk niet stellen en dan erbij zeggen dat je je eigen lichaam en sexualiteit al kent.

Bij het ontdekken van je eigen lichaam hoort namelijk ook hoe dat reageert op aanrakingen, emoties, geluiden, penetraties etc. van het lichaam van je sexpartner(s)

Je zult je eigen lichaam dusdanig moeten laten toestaan optimaal genot te beleven aan een ander.
Daarom ervaren vrouwen die (sorry dat ik het even bot zeg) stil op hun rug gaan liggen veel minder plezier aan sex dan actieve vrouwen die eigenlijk gebruik maken van hun sexpartner(s) en op die manier posities innemen en bewegingen maken die hen het beste stimuleert.

Je zult als je niet alleen vaginaal klaar kunt komen een standje uit moeten zoeken waarbij je zowel vaginaal als clitoraal gestimuleerd wordt (dat kan zonde handen) en welke het best bij jouw past kan alleen jij bepalen.

Daarbij hoort ook dat je af en toe even lekker helemaal aan jezelf mag denken en alleen aan jouw genot dat is ook heel leuk en opwinden voor je sexpartner(s) als ze jou zien genieten. (wisselwerking dus)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn middeltjes te koop bij Christine le Duc. Pasta's die je vagina extra gevoelig maken, speeltjes of condooms met ribbels voor extra intensie bijvoorbeeld. Mss kun je zoiets eens proberen? Succes, en blijf vooral genieten van elkaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
concentratie en een fibrator erbij doen wonderen....

Toegevoegd na 2 minuten:
vibrator natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je sneller ademt kan je orgasme minder heftig zijn.
Misschien dat je van opwinding sneller ademt.
En het daarom gewoon helemaal niet merkt.
Dit probleem had ik zelf dus ik denk ik verspreid de kennis even.
Sinds ik langzamer adem of zelfs af en toe het en beetje inhoud lukt het een stuk beter.
Ook kan je misschien overgevoelig zijn dat hoor ik ook wel eens vaker dat dat een reden kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij vrouwen is het "gevoelige"plekje niet altijd op dezelfde plaats . Jijzelf weet precies waar het zit , vandaar dat het solo wel lukt .Je kan tijdens de penetratie met je eigen vinger-vinger het plekje "strelen" en dan kom je 100% zeker klaar .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik jonger was lukte dat ook helemaal niet, tot een vriend eens aanraadde om mezelf te bevredigen tijdens het vrijen, dus tegelijkertijd, en dat ging toen prima. Verder kan je het ook nog zo doen dat je je zelf eerst bevredigd, solo dus, terwijl je vriend toekijkt (of niet) en als je daarna samen gaat vrijen met je partner, dan kan je nog wel wat keren en heel graag spontaan klaarkomen. Want vrouwen kunnen vaak meerdere orgasmes achter elkaar krijgen. Dus, gewoon niet denken dat het hoort dat hij jou moet bevredigen, dat is bij een vrouw nu eenmaal vaak moeilijker, maar gewoon zelf meedoen.