Laptop klep dicht, gaat hij dan op standby en hoe doe je hem dan weer aan?

Een hele stomme vraag, maar ik doe vaak mijn laptop klept dicht als hij aan staat, hij gaat dan automatisch op standby of sluimerstand (geen idee wat het verschil is) maar wanneer ik hem dan weer aan wil doen druk ik meestal ook weer op de normale 'aanknop' ik weet niet of dit hoort/moet of dat het misschien slecht is voor de laptop, maar hoe gaat standby/sluimterstand in zijn werk? hoe moet je hem dan weer aan doen? (sorry voor de domme vraag)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (4)

Je moet hem aandoen zoals jij het doet, gewoon weer op de startknop drukken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat doe je goed. Sluimer slaat ie alles op en gaat ie uit en bij standby blijft ie op laag energieverbruik aan. Je kan als je zoekt naar; deksel sluiten, aanpassen wat ie moet doen. Bijv aan blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar het Energiebeheer van de laptop gaat kan je zelf instellen hoe je wilt dat het gaat. Dat staat bij Configuratiescherm. En dan Instellingen voor beheerschema bewerken.
Bij standby blijft alles aan staan. Op de sluimerstand bewaart de computer de gegevens die je open hebt staan, maar het wordt afgesloten tot je weer op de aan-knop hebt gedrukt. Dan hoeft niet het hele systeem opgestart te worden, dus is ie sneller weer klaar voor gebruik. Dat is energiebesparend.
Amadea
13 jaar geleden
Dan moet je de klep naar boven doen, en dan op de aan knop drukken, zo werkt het bij mij.