Wat is het verschil tussen een laptop en een tablet?

Ik zat er aan te denken om een tablet aan te schaffen, maar aangezien ik al een laptop heb zit ik te twijfelen. Wat is het verschil? En wat zijn de voor- en nadelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (2)

Tablet is bijna het zelfde als de iPhone die u bezit alleen dan groter en de mogelijkheid om ook normale computer installaties te hebben.

Een laptop is een computer alleen dan voor op uw schoot, een laptop kan fijner zijn om langen tijden me te werken. Ook al kunt u vandaag de dag een Tablet om bouwen naar een soort laptop of computer met een toetsenbord en muis eraan aan te sluiten.

Let wel op dat een LAPTOP veel beteren prestaties kan leveren mits u een goeden koop. Tablet is erg beperkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste foto is een tablet, dat is gewoon net zoals een I-pad en tegenwoordig zijn er steeds meer fabrikanten die een tablet op de markt brengen.

De tweede foto is een laptop. Dat is eigenlijk hetzelfde als een desktop. Je kan hem alleen nu op je schoot zetten, met een desktop gaat dat niet omdat je dan alles los hebt: computer, monitor, toetsenbord, muis. Een laptop is dus compact en je kan er net zoveel mee als met een desktop.

Toegevoegd na 8 minuten:
omdat de fotos niet lukten, hierbij de linken ipv van de foto. In de volgorde van mijn verhaaltje overigens.

Een tablet kan je zien als een uit de kluiten gewassen touchscreen telefoon, maar dan zonder belfunctie ;)