Kun naar Mallorca met het vliegtuig met alleen een geldige ID-kaart? Of moet je dan ook een paspoort hebben?

Dit jaar ga ik met het vliegtuig naar Mallorca (dan ben ik 16) en ik vraag af of ik dan gewoon met mijn geldige ID-kaart kan reizen of dat ik echt een paspoort moet laten aanmaken.

Ook wilde ik vragen: Geldt een geldig rijbewijs als identiteit in Nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.3K

Antwoorden (3)

Ja een ID is geldig in heel europa (staat op de achterkant). En een rijbewijs is een geldige identiteits bewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen pedo-pas is genoeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ID-kaart is geldig als je naar Mallorca vliegt (deze is niet voor alle landen geldig, zie achterkant kaart).
Een rijbewijs is geen wettig identiteitsbewijs. Maar soms wordt dit wel geaccepteerd, maar dan zeggen ze dat erbij.
Misschien heb je wat aan onderstaande link?
Veel plezier met je reis naar Mallorca dit jaar!