Wat is de snelste achtbaan ter wereld?

Ik wil heel graag weten wat de snelste achtbaan ter wereld is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Snelste stalen achtbaan ter wereld: Formula Rossa (Ferrari World Abu Dhabi) met 240 km/u.
Snelste houten achtbaan ter wereld: Son Of Beast (Kings Island) met 126,2 km/u.
Snelste stalen achtbaan in Europa: Furius Baco (Port Aventura) met 135 km/u.
Snelste houten achtbaan in Europa: Colossos (Heide Park) met 120 km/u.
Snelste stalen achtbaan in de Benelux: Goliath (Walibi Holland) met 106 km/u.
Snelste houten achtbaan in de Benelux: Troy (Toverland) met 90 km/u.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is de Kingda Ka.
Hier een video: http://www.youtube.com/watch?v=HN8nv4tVFuA&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was de Kingda Ka.
Als je op de onderstaande link klikt krijg je de 10 snelste rollercoasters ter wereld

Toegevoegd na 2 minuten:
De Formula Rosa is de snelste. http://www.youtube.com/watch?v=ZGyqztIdUiQ