Hoe kunnen mijn borsten natuurlijk kleiner worden?

Ik ben op dit moment 17 jaar, weeg nog geen 50 kilo, ben 1.63 cm en mijn cupmaat is op dit moment 65F. Hierdoor heb ik ongelofelijk veel borst- en rugklachten die mijn (sociaal) leven een stuk lastiger maken.
Wegens school kies ik ervoor om nog geen borstverkleining te laten doen (3 maanden bijkomen is veel school missen is niet overgaan). Zijn er natuurlijke manieren hoe ik mijn borsten kleiner kan laten worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.6K

Het beste antwoord

hoi.
ik had cup H en heb voor een operatie gekozen, dit omdat mijn arts dat toch beter leek gezien het feit dat de striemen van mij bh ondertussen in mijn sleutelbeen gekerft waren. veel rugpijn ect.
die verkleining naar cup C werd uiteindelijk toch weer D, maar toen ik op een dieet ging viel ik ook af in mijn borsten en die zijn nu weer netjes C.
afvallen lijkt mij in jou geval niet te doen, zeker niet omdat je zelf beslist waar je dan afvalt. ik zou wachten tot je evt kinderen heb gekregen want dat veranderd vaak ook een boel. ik had er 1 en na de verkleining te snel een 2e gekregen (je hoort dan minimaal een jaar te wachten, ongeluk in een klein hoekje zullen we maar zeggen) dan kan je last krijgen van het theezakjes effect.
gelukkig is mij dit bespaart gebleven.

conclusie heb je veel last afspraak maken en verwijzing vragen, en naar een zeer goed ziekenhuis gaan.
heb je er indd veel last van in je sociale leven zou ik ook voor verkleining gaan..
maar als je een kinder wens heb zou ik wachten totdat je weet wat een zwangerschap met jou lichaam doet..
heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik vrees dat er geen natuurlijk manier is. Veel trainen met de borstspieren zou een verschil kunnen maken maar wel een heeeeel kleine. Zeker met jouw lengte en gewicht, als iemand te zwaar is dan is afvallen al genoeg. Overigens zou het trainen van borst- en rugspieren ook wel een klein beetje kunnen helpen tegen de klachten die je daar ondervindt. Echter het blijft denk ik 'oplappen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat je gelijk hebt, RoadRunner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat je gelijk hebt, mijn zusje had dezelfde problemen. Het enige dat haar hielp was de operatie.
Maar drie maanden bijkomen, daar heeft ze echt niet aan gedaan. Oke, ze heeft enkele maanden wat minder gesport, maar ze was binnen een week weer op school na de operatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook
wel heel goed om advies te geven om rug en borstspieren te trainen +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval heel veel sterkte Bodiltje!!!
er zijn helaas geen andere oplossingen voor. je kunt proberen om aan het begin van de schoolvakantie te laten opereren zodat je niet zoveel mist maar ik zou er nog maar eens goed over nadenken.het is een behoorlijke ingreep. neem iedergeval de tijd om er goed over na te denken. succes..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou lieverd..laat dan maar gerust verkleinen, en laat je beter inlichten door een arts want 3 maanden duurt t echt niet..ik heb zelf mijn borsten laten verkleinen en heb 3 DAGEN nodig gehad om bij te komen, daarna liep ik overal heen ..en had 4 kinderen ..je kan ook gewoon naar school, schrijven doe je met je hand en praten met je mond..
want een andere manier om je borsten te verkleinen is er niet..
niet over nadenken, gewoon laten doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plastische chirurgie is een duur hulpmiddel en meestal helemaal niet nodig. Met zijn speciale snit laat de Minimizer de borsten er kleiner uitzien. Ook onder een strak gevormde bloes, blazer of andere bovenkleding sluit deze bh mooi aan. Zelfs onder strak zittende t-shirts lijkt de borst veel kleiner. De meeste Minimizers zijn voorgevormd. Er zijn geen naden te zien, de bh zit perfect en is de hele dag zeer aangenaam te dragen.

De borsten worden optimaal ondersteund, waardoor het borstweefsel langer elastisch blijft.
Sommige Minimizers zijn ook uitstekend geschikt als sport-bh’s: ze hebben een hoog draag comfort, schuren niet op de huid en bieden optimale steun ook bij zeer dynamische bewegingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe helpen OPTISCH kleinere borsten bij rugklachten? Het gewicht wordt hier niet minder van..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cup F is niet met een minimizer te minimizen, zeker niet als de draagster nog geen 50kg weegt. Dat is echt een hele zware last om mee te torsen met zo'n tenger lichaam.
Optisch wordt het misschien minder maar het gewicht blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzinantwoord, heb je de vraag überhauot gelezen voordat je er een reclame bij zocht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met echt grote borsten helpt een minimizer-BH niet voldoende om je rug, schouders, nek te ontzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....en ze zitten ook nog eens klepklote, niks de hele dag aangenaam te dragen. Pure reclamepraat, en nog misleidende reclame ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje, wat een antwoord! Hier heeft die meid toch niets aan. Ik begrijp haar en velen met mij. Wat een onzin om te denken dat een goeie BH wel zou helpen. Stop zelf maar eens in iedere cup van je BH een kilo suiker. Moet je dan na een dag hiermee te hebben rond gesjouwd nog een keer een antwoord geven!!!!