Wat is een av kabel?

Ik zag op marktplaats een AV kabel voor een PS2 maar wat is een AV kabel eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.4K

Het beste antwoord

De officiële AV-kabel (audio/video geïntegreerd) brengt een audio- en videoverbinding tussen je PlayStation-systeem en je televisie tot stand. Ondersteunt afspelen in standaard definitie (576i) en is compatibel met de meeste televisies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

AV kabel is een audio/videokabel.

Tulp, scart, HDMI e.d. is allemaal AV
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AV kabel is inderdaad een audio / video kabel. vaak tulp stekkers met de kleuren rood en wit (audio rechts en linker kanaal) en een gele (video signaal).

Bij spelcomputers kun je ook vaak een RGB kabel kopen. RGB staat in dit verhaal voor Rood, Geel, Blauw. Met deze kleuren kun je alle kleuren maken. De RGB kabels zijn vaak een stuk duurder maar wel beter (lees: levert een betere beeldkwaliteit)