Hoe krijg ik de rode schijn van tomatensaus uit m'n tupperware?

Iemand een op grootmoederswijze tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
48.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er een reden dat je een grootmoeders tip wilt, want ze worden blinkend schoon in de vaatwasser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeievraag!
Die van mij hebben dat ook, de vaatwasser helpt helaas niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft niet iedereen een vaatwasser...
Overigens gaat dit ook niet op want ik en vele vrienden die hetzelfde probleem hebben ook al hebben ze een vaatwasser. GEwoon puur omdat die tomatensaus zich inbijt op een of andere manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja het kan natuurlijk dat wezztah geen vaatwasser heeft, maar in de vaatwasser van mij worden ze echt schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd, geen vaatwasser. Maar wel een hoop inspiratie rijker ondertussen :D

Het beste antwoord

Ooit eens geprobeerd met natrium bicarbonaat, verkrijgbaar bij de drogist. Maakt alles mooi wit. Naast de pigmentkleur in jouw bakje verbleekt het ook ook transpiratievlekken in kleding of gore witte handdoeken. In de wasmachine los een flinke schep of in de handwas. In Frankrijk op het platte land wordt het erg veel gebruikt en ze poetsen er zelfs hun tanden mee. Al die wijnkleur moet van hun tanden af. Naast dat laatste stukje humor is het wel een serieus antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Even wachten tot het voorjaar en dan je bakjes in de volle zon leggen. Het verdwijnt als sneeuw... uhm, tomatensaus voor de zon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet er een wetenschap achter zitten? Maar die is heel simpel hoor, de zon heeft een blekende werking (kijk maar eens naar je haar in de zomer) en het bleekt de rode aanslag weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkt dat echt?
Cool!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met wetenschap bedoel ik gewoon de logica. Je denkt dat de zon een blekende werking heeft. Maar, waarom zijn er dan zoveel met zwart haar voor mensen die rond de evenaar wonen ? Misschien stel ik die vraag wel ooit eens op GV :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat werkt echt Fynnya. Doe het al jaren, grootste probleem is alleen om een goeie plek met zon te vinden en niet te vergeten af en toe het bakje te draaien omdat de zon ook draait...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, stel die vraag een op GV. Mij boeit alleen dat het werkt en hoe het werkt....who cares hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thx RR, maar bij deze weersomstandigheden is het nog niet voor vanavond, hehe. Ik onthou de tip alleszins voor binnen een twintigtal weken, hehe!!
Probeer eens citroensap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
olijfolie op een stukje keukenrol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een steradent tablet (zo'n kunstgebitreiniger) erin en even op laten lossen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb trouwens ook weleens gehoord, dat je de saus er niet warm in moet doen, maar moet laten afkoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja rode saus! Sambal, tomaat, etc. Heerlijk. Probeer de bakjes te schuren met baking powder (toko), of doe water in de bakjes en los er baking powder in op en dan een tijdje laten staan.( Is mij wel gelukt, al was het bakje dan van een onbekend merk.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even water in het bakje en er een beetje gloor bijvoegen,laten staan een paar uur en meestal is je bakje weer naturel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevonden op het Viva-forum: (of het werkt weet ik niet, maar ik ga het wel uitproberen).
"
Plastic bakjes/snijplank met rode vlekken neem ik af met stukje keukenpapier met olijfolie. Ook de bakjes van de chinees worden hiermee makkelijk schoon.
Daarna gewoon afwassen.
Weet trouwens niet meer van wie ik die tip ooit kreeg/las/hoorde.
"

Toegevoegd na 51 minuten:
Hier is een heel leuke site met grootmoeders tips (ik heb hem bij m'n favorieten gezet):

Huishoudtips 3 dec 2010 ... Hoe meer eieren u tegelijk kookt, hoe meer kleurstof u nodig heeft. ..... programma te laten draaien krijg je de vieze lucht er uit. ... Zet een paar bakjes met azijn in huis bijvoorbeeld bij het gourmetten of oliebollen bakken. ..... Vlekken van rode vruchten, Vlekken van rood fruit en tomatensaus ...
home.planet.nl/~buurs011/tips.htm