Wat gebeurt er met je haar als je het NOOIT zou wassen?

Vroeg het me af. valt je haar dan af ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.2K

Het beste antwoord

Het is nooit de bedoeling geweest dat wij ons haar zouden wassen! Vertel mij maar welk ander dier zijn haren wast? (honden en katten vinden het vreselijk om gewassen en geshampood te worden, het eerste wat ze doen is over de grond rollen om hun eigen geur weer op te pakken).

Ons haar wordt juist vettig omdat we het steeds wassen. Mensen die hier heel veel last van hebben worden ook juist aangeraden om hun haar een tijd lang niet te wassen zodat het lichaam weer kan herstellen. Maw de vetafgifte opnieuw kan instellen.

Er zijn enkele religies die het wassen van het haar verbieden. Dreadlocks zijn een alternatief voor het niet wassen van je haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

je haar wordt dan rasta haar
zoals deze man heeft
ja haar gaat dan in hele dikke slierten aan elkaar plakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snap je het?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 mart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jippie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij dreadlocks wordt je haar ook nog getoupeerd en in wikkels gedraaid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heeft meer te maken met niet kammen, toch?
Dan gaat je haar vreselijk stinken!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rasta man haha maar dat is wel zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb iemand gekend die het haar (principieel) nooit waste.
Ik kan niet eens zeggen dat het ernstig stonk. Maar het leek een enorme bos. Ze droeg het, zo was de bedoeling tenminste, in een soort wrong. Maar het resultaat was een wanstaltig soort helm a la Beatrix en dan in niet geordende vorm.
Na haar dood herkende niemand haar in de kist. De gebruikelijke wasbeurt bij het ' afleggen' had de enorme ragebol teruggebracht tot een armzalig bosje dunne sliertjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets. In vroeger tijden hadden mensen ook geen shampoo. Het wordt hoogstens vies en vet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh ja, en je haar wordt lang omdat geen kapper je wil knippen (tenzij je het zelf knipt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoeft je haar ook niet persé te wassen met shampoo
misschien waste ze het toen wel met iets anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, met water waarschijnlijk. Maar ik ging ervan uit dat de vraagsteller met "wassen" wassen met shampoo bedoelt.
Nou..........ik denk dat je een heel apart model krijgt.........

Ik denk dat het aanzien meer bij de beesten af is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je haar wordt er vettig en vies maar vroeger konden mensen ook zonder hun haren te wassen dus het zou kunnen maar je krijgt wel een vieze klittebol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het valt niet af, waarom zou het? Het wordt wel vet, maar na een bepaalde fase niet vetter.
Wat je wel merkt als je een keer langer wacht dan anders met je haar wassen, en het dus vetter wordt dan anders: het gaat (tijdelijk) zeer doen. Misschien omdat je haar zwaarder wordt door de vettigheid en dus harder aan je hoofdhuid trekt, die wordt dan gevoelig (gaat ook weer over, ik heb het een paar keer uitgeprobeerd - ik heb van dat haar dat met welke shampoo dan ook een bos stro wordt als ik het elke week was, dus soms als ik een tijdje nergens heen hoef, laat ik het twee weken met rust).

Ander voordeel: minder kans op beestjes, want die zitten het liefst in schoon haar ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een kapster gekend die zelf haar haren nooit waste met shampoo. Haar haar zag er prima uit, het stonk niet, mooi volume en normale glans.
Volgens haar gaan de talgklieren juist vet produceren als je met zeep/shampoo wast. Zij waste haar haar met veel lauw water en kamde het.
De eerste tijd zal het vast wel even wat vetter worden, omdat de talgklieren gewend zijn om vet te produceren. Na een tijdje wordt dit minder en reguleert het.
Je moet het ook goed blijven kammen, zeker in het begin.
Ik denk dat je dan vooral vaak moet kammen, maar niet te lang, want daardoor prikkel je de talgklieren ook en kan het haar ook weer vetter worden.

Trouwens dreadlocks krijg je alleen als je ze op een speciale manier in elkaar draait. Als je alleen je haren nooit kamt en wast, krijg je alleen dikke klitten. Dat zijn geen dreadlocks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan krijg je haar als die van Tarzan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou... Ik denk dat als je je haar niet wast dat je dan heel vet haar krijgt maar na een tijdje stopt het dan ook weer met vet worden natuurlijk, maar ik denk niet dat het mooi zal zijn. Je haar zal ook niet uitvallen ofzo maar ik denk wel dat het dan in van die dikke slierten bij elkaar gaat zitten maar geen rasta.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er uiteindelijk schimmel op je zal groeien en je een uur in de wind zou stinken.... gatver, ik wil het helemaal niet weten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Adam en Eva hadden ook geen shampoo, sterker nog, er was geen drogist. Dus ik geloof wel dat we het eigenlijk helemaal niet hoeven te wassen maar als je rookt bijvoorbeeld of je bent in een rokerige ruimte geweest of hebt gezweten of gesport of whatever...dan is het wel fijn even te wassen. Maar ik geloof zeker niet dat je er rastahaar van krijgt, sterker nog, je haar wordt er gezonder door.