hoe lang voor vertrek van mijn vliegtuig moet ik op schiphol aanwezig zijn

ik reis binnen europa

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

normaal 2 uur. maar als ik jou was zou ik er minimaal 3 uur vantevoren zijn, zodat je niet te lang hoeft te wachten als je in wil checken. normaal zijn de incheckbalies 2 1/2 uur vantevoren open. (ik woon 8 jaar in ierland, en reis heel veel heen en weer naar nederland!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Binnen Europa 2 uur, buiten Europa 3 uur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minimaal 2 uur van tevoren ......... korter op eigen risico !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe inderdaad iets van 2 uur. Maar het kan echt wel korter. Zolang je maar op tijd incheckt en bij de gate staat... om dat optimaal te timen is alleen wel een erg groot risico.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel twee uur van te voren. Als het je eerste keer is op Schiphol, dan zou ik dat wel proberen te halen. Als je vaker bent gereisd vanaf Schiphol weet je wel waar je zoal moet zijn en dan kun je best een uur vantevoren er zijn. Maarrr...dan heb je dus ook geen `reserve-tijd" en kun je niet shoppen, koffiedrinken e.d. en dan moet er ook niks tegen zitten (openbaar vervoer, files)...
Dus: het is aan jou hoeveel risico je wilt lopen...Kijk ook efkes op internet hoelaat de incheckbalie sluit, want je moet wel vóór die tijd je gemeld hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan de carrier of de afhandelaar.
Het juiste antwoord staat op je (elektronische) ticket.