Weet iemand hoe je 2 bijna dezelfde foto's in elkaar kan zetten?

Stel:
Camera staat op een statief. 1 kant opgericht.
Op foto 1 sta ik links
Op foto 2 sta ik rechts

Hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik op 1 foto zowel links al rechts sta?
Welke software zou dat kunnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.8K

Het beste antwoord

Dat is niet zo ingewikkeld.
Open foto 1 in een foto editing programma dat lagen ondersteund (photoshop, Paintshop Pro, Gimp. etc..)
Maak een nieuwe laag en kopieer foto2 daarin. Dan gum je alles weg in de toplaag wat je niet wilt hebben (jezelf bijvoorbeeld).
Zie een foto van mezelf met mijn dochter hier in de link. Een combi van 4 fotos

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoelde dus alles behalve jezelf weggummen natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Very nice! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel gaaf dit ga ik proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is helemaal gelukt!
Bedankt ook voor het voorbeeld.
Ik worstel nu alleen nog met de belichting van beide foto's
dan zie je een lijn in het midden als je ze aan elkaar zet.

Andere antwoorden (5)

Met photoshop gaat dit heel eenvoudig:
Twee foto's openen
Ene foto naar de andere slepen
Het deel waar je op de ene foto wel moet staan weg gommen
Opslaan als het gewenste formaat...

Je kan een gratis trial downloaden op adobe.com
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft zelf als tag photoshop mee maar ik raad je aan om Paint.NET te gebruiken. Een gratis programma waarmee je met lagen kan werken net als in Photoshop. Je moet dan gewoon twee lagen aanmaken en de twee verschillende foto's zet je in de twee verschillende lagen. In de bovenste laag gum je het deel weg (selecteren en dan deleten volstaat ook) dan wordt de bovenste laag deels transparant en zie je jezelf op de laag eronder verschijnen. Dan kan je hem eenvoudig opslaan als jpg of png of wat dan ook. Het is echt eenvoudig en vooral heel leuk om te doen! Ik doe dat soort dingen altijd met Paint.NET dus, een licht en eenvoudig programma om gratis foto's te kunnen bewerken. En het is nog best uitgebreid ook maar niet zo uitgebreid als Photoshop uiteraard...

(Je hebt het .NET-framework van Microsoft nodig, zie instructies in de bron.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nadeel van de al beschreven methode met het verwijderen of wissen van de overbodige delen is dat je wanneer je per ongeluk teveel wis met ongedaan maken moet gaan klooien.

Wanneer je gebruik maakt van een fotobewerkingsprogramma dat het werken met maskers ondersteunt heb je daar meer controle over:

Je plakt/opent de tweede foto in een nieuwe laag. Vervolgens voeg je aan deze laag een masker toe. Nu kun je bepalen welke delen van de tweede foto onzichtbaar moeten worden door op die plek het masker zwart te maken. De delen die wit zijn worden wel getoond. Wanneer je per ongeluk teveel onzichtbaar maakt, kun je dit eenvoudig herstellen door met wit te werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, het kan veel makkelijk dan de meeste uitleg hier.
Zonder gummen of poetsen ofzo.

Bedoel je zoiets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik bedoel het net zoals die foto van geroin.
1 foto en dan zelf er meerdere keren opstaan.
In ieder geval erg bedankt!
De antwoorden hierboven zijn allemaal goed. Je kunt echter ook de opname maken zonder bewerking achteraf. Tenminste als je een spiegelreflexcamera hebt. Daarmee kan je als ware een dubbele opname maken. Bij mijn camera (Nikon) heet dat meervoudige belichting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een spiegelreflex camera (nikon D50) maar weet niet of die camera die functie heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik ook niet. Ik heb een nikon D80, en bij mij moet ik hem activeren in het opname menu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan nog zie je beide beelden door elkaar heen. Maar je kan er wel leuke effecten mee maken.