Een ovaal stukje uitsnijden in de de lengte van het papier,dat vochtig maken (niet nat) met je tong en je zult zien dat het krult, Krult het in de lengte richting, dan is het langlopend,zoals we dat noemen en krult het in de breedterichting,dan is het breedlopend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kan door een deel van het papier te scheuren. Scheur je in de dwarsrichting dan is de scheur rafeliger dan in de lengterichting.
13 jaar geleden
Door een stapel rechtop te zetten als het naar je toevalt moet die kant naar boven in de papier-la, valt ie van je af moet de achterkant naar boven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof ik niets van!
Als mijn linkerhand jeukt komt er ook nooit iemand om mij te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Jet, looprichting wil zeggen,op welke manier het papier uit de papiermachine komt. De vezels kunnen dan in de lengte of in de breedte richting van het papier liggen. Als je een stukje papier dan vochtig maakt, zwellen de vezels op en kun je zo de looprichting bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist en dan staat er een pijl op het pak papier hoe het in de printer moet. Je hebt machines die vastlopen als je het papier er verkeerd in doet, en volgens de monteur was dit de truc. En probeer het aar eens, het zal elke keer dezelfde kant opvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jet, papier is aan de ene kant wat gladder dan aan de andere kant. De pijl wijst de gladdere kant aan, die een iets betere afdruk geeft. Tegenwoordig zijn de verschillen zo klein dat die pijl meestal wordt weggelaten. Looprichting heeft met de vezelrichting van het papier te maken. Neem dat nu maar gewoon van een ouwe boekbinder aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jet, papier is aan de ene kant wat gladder dan aan de andere kant. De pijl wijst de gladdere kant aan, die een iets betere afdruk geeft. Tegenwoordig zijn de verschillen zo klein dat die pijl meestal wordt weggelaten. Looprichting heeft met de vezelrichting van het papier te maken. Neem dat nu maar gewoon van een ouwe boekbinder aan.