Hoe ontstaat een spirituele blokkade (vloek)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als ik godverdomme roep heb ik een spirituele blokkade?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee. Daarom vraag ik het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voel je dat dan niet momo? Als je geen blokkade voelt, ben je überhaupt niet spiritueel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee als je gvd roept kan je niet eens de verantwoording aan van het spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee als je Gvd zegt bid je eigenlijk tot je schepper.
God als u mij nu ziet wilt u mij verdoemen als de tijd daar is. Met een beetje gezond verstand zou ik het risico niet nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat versta je hieronder ?
Wat wordt er geblokt en hoe en wat heeft dat volgens jou voor effect ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je je ellendig voelt en je misschien op ten duur ook ziek wordt zonder dat er een reden voor is.

Antwoorden (3)

Een vloek... Dus zoiets als: niet in het donker door het park fietsen, want dan wordt je verkracht!

De blokkade die dit veroorzaakt is natuurlijk de angst dat er zaken gebeuren, dat je overvallen wordt, of verkracht. Dat de nacht je al bang kan maken, dat je op straat die eenzaamheid kunt voelen, die machteloosheid, dat je schreeuw om hulp door niemand wordt gehoord.
Je hoofd raakt gevuld met angst, misschien zelfs paniek. Daarmee blokkeer je je connectie met het universum en je vrijheid in denken.
Het zijn vormen van brainwashing. Als kind ben je veel ontvankelijker hiervoor en vandaar dat je meeste problemen van nu een oorzaak hebben uit je kindtijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vloek ontstaat wanneer mensen kwaadheid over je uitroepen.
Wat we doen en zeggen heeft invloed op de geestelijke wereld en de geestelijke wereld heeft weer invloed op ons.

Toegevoegd na 20 minuten:
Dit behoeft wat aanvulling.
Als bijvoorbeeld ouders hun kinderen verwensen, raakt dat direct (gevoel van verwerping ) en indirect de betrokkene.
In oa. de Bijbel maar ook in andere geestelijke boeken wordt aangegeven dat vervloekingen een bestand iets is en invloed heeft op de betrokkene, ook als deze de vloek niet zelf gehoord heeft.
We worden in mijn visie omringd door een geestelijke wereld.
De geestelijke wereld bestaat uit goede en kwade geesten.
Wanneer je iemand zegent (het goede toewenst) en koestert, wordt in de geestelijke wereld ook positiviteit
opgewekt (bescherming tegen ongelukken , ziekte en narigheid.
Dit slaat overigens ook op de persoon die de zegen vraagt of uitspreekt.
Helaas werkt het omgekeerd ook, als je mensen vervloekt,
worden ze vatbaarder voor narigheid , pech en ongeluk.
Mede daarom staat in de Bijbel "zegent en vervloek niet"
Wij als geestelijke wezens kunnen dus deels bepalen hoe de geestelijke wereld staat tegenover de betrokkene.
Als je je dat realiseert, laat je het na anderen te vervloeken of te verwensen.
Als je gezegend wordt, dan merken mensen dat soms (als ze voor je bidden bijvoorbeeld) maar je ziet dat naar mijn mening ook teug in het leven van deze mensen.
Het vervloeken veroorzaakt inderdaad een spirituele blokkade, deze omschrijving geeft deels aan wat de vervloekte merkt.
Overigens is volgens 1 JOH 4 vers 1-6 duidelijk dat de zegen van de gelovige de vloek neutraliseert en overtreft,
omdat het goede in de geestelijke wereld in feite het kwaad overwonnen heeft.
Helaas kan het kwaad nog zoveel omdat wij mensen vaak zo negatief met geestelijke machten omgaan.
Door onze boosheid kunnen we inderdaad onze kinderen ten gronde richten, kinderen die door hun ouders (geestelijk) mishandeld worden, komen heel moeilijk weer op een goed spoor.
Helaas kan ik met 2500 tekens niet veel duidelijk uitleggen maar het is meer dan een verzinsel.
Er zijn immers zowel mensen die significant veel geluk hebben , maar ook mensen die vrijwel altijd pech en ongelukken hebben.
Het helpt dan om om bescherming en zegen te vragen door gebed en je zelf voor te nemen mensen , dieren en dingen nooit te vervloeken of te verwensen.
Ik geef een eigen mening weer, voortkomend uit veer ervaring.
Het is niet mijn bedoeling mensen te beledigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan ook van geslacht op geslacht komen..
denk dat het ontstaat doordat we in een gebroken wereld leven en veel mensen opzoek zijn naar ''iets'', helaas komen sommigen dan terecht bij de aartsleugenaar (vader van de leugen). ze zetten (onbewust en ongemerkt) een deur open en de vloek is binnen! soms kunnen anderen ook vloeken over je uitspreken of jij over jezelf....