Ja juist, zaterdag wordt de bus niet geleegd, zondag wel.

Toegevoegd na 26 seconden:
Tenzij er natuurlijk gestaakt wordt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker; Om 17.00 uur is bij ons op zondag de lichting. Een kilometer verop om 18.00 uur.

Toegevoegd na 49 seconden:
Verderop bedoelde ik i.p.v. verop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal wordt de brievenbus om 18.00 uur geleegd, elke dag van de week behalve zaterdag. Er zijn sommige brievenbussen, meestal in de buurt van winkels en bedrijven, die pas om 7 uur ’s avonds worden leeggehaald. Ook komt het voor dat er meerdere keren per dag een TNT Post-auto komt om de brievenbus te legen. Dit gebeurt wanneer er teveel post in de brievenbus zit, bijvoorbeeld rond de kerstdagen. Op elke brievenbus staat hoe laat de bus wordt geleegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In België worden op zondag geen brievenbussen geleegd.
13 jaar geleden
ja, maar niet alle brievenbussen, alleen degene bij postkantoren in de buurt. op de brievenbus staat wanneer de volgende lichting is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de brievenbus hier (z-holland)
wordt altijd zondags rond 18.00 uur geleegd.