Hoe kan je voorkomen dat je slaapverlamming krijgt?

Toegevoegd na 2 minuten:
ik had een week geleden een rare ervaring en dat bleek dus slaapverlamming te zijn zodat ik me niet meer kon bewegen en tegelijk wakker was maar toch sliep (tegelijk dus),nou en dat was heeeeel eng.
Nou zou ik wel willen weten wat je kan doen om dit niet meer te krijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Je geest wordt eerder wakker dan je lichaam, je kunt alles bewust waarnemen maar nergens fysiek op reageren. het is heel beangstigend, ik heb het een paar keer mee gemaakt toen ik een periode chronisch slaapgebrek had. Dus slaap je wel genoeg? het zijn overigens maar een paar seconden dat je verlamd bent, ook al lijkt het langer. Rustig blijven, jezelf rustig toespreken dat het zo overgaat....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb het 2x gehad in korte tijd, en ben er af en toe bang voor om weer te krijgen. Alleen als je het uiteindelijk hebt valt het wel mee. Verschillende bronnen melden verschillende oorzaken

Je kan het voorkomen door:
Optijd naar bed te gaan
Regelmatig ritme
Geen drugs gebruiken
Stress?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschijnsel is relatief onbekend en er wordt nog maar recent wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Om deze reden is er nog geen zekerheid over de oorzaak van het verschijnsel.

Het is een slaapstoornis, vaak voorkomend door chronisch slaapgebrek. Heb je ook last van
slaperigheid overdag, prikkelbaarheid, stemmingswisselingen en een verminderd inschattingsvermogen?

Dan heb je slaaptekort.
Als je verder normaal goed slaapt hoeft er niet veel aan de hand te zijn.

Een theorie lis dat Moeder Natuur dit als een veiligheidsmaatregel in de hersenen heeft ingebouwd. Om zo te voorkomen dat mensen naar hun dromen gaan handelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, ook bedankt voor uw antwoord