Hoeveel geld moet ik op mijn OV-chipkaart zetten?

Ik heb een anonieme OV-chipkaart gekocht. Binnenkort ga ik in Amsterdam reizen, dus moest ik deze kaart aanschaffen.
Nu is mijn vraag hoeveel geld ik op de kaart moet zetten.

Ik ga reizen vanaf station Amsterdam Zuid, met metro 51 naar Westwijk/Amstelveen (3 haltes).

Ik ben verder niet van plan de OV-chipkaart te gebruiken, dus ik wil er slechts het minimum bedrag opzetten dat nodig is.

Hoeveel kost het voor deze metro reis van 3 haltes? (heen en terug!).

13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ik heb ook een anonieme kaart als ik jou was zou ik er gewoon 5 euro op laten zetten dan weet je zeker dat je genoeg hebt, als je met de trein gaat reizen moet je er geloof ik 30 euro op hebben staan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Ik heb de kaart alleen maar nodig voor de metro, dus ik zal iets van 5-10 euro er op zetten, bedankt :)

Andere antwoorden (2)

1 euro erop zetten, je hoeft niet over te stappen en dan staat er een minsaldo op, als je hem toch weer wilt gebruiken moet je de minsaldo opheffen en betaal je er alsnog voor alleen waarschijnlijk wat aan de late kant.
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Maar als ik een minsaldo heb, kan ik toch niet inchecken? Ik moet namelijk heen en later in de middag weer terug.
sterredag
13 jaar geleden
Ah, ja dat had je nog niet gezegd, alhoewel je dan het minsaldo weer kan updaten. op www.9292ov.nl kun je precies de haltes/straten invullen, want met de chipkaart hangt het af van de afstand en niet van het aantal haltes. Onderaan staat dan het tarief aangegeven.
Kimath
13 jaar geleden
Bij mijn vraag staat: "Hoeveel kost het voor deze metro reis van 3 haltes? (heen en terug!)."
Ik had het wel gezegd, maar het was mogelijk niet helemaal duidelijk. Bedankt voor de tip met de website, dat wist ik nog niet, ik zal daar wel eens kijken :)
sterredag
13 jaar geleden
Tja en als je alleen wat hoeft af te geven kan je gelijk weer terug :) maar inderdaad niet helemaal duidelijk en ook overheen gelezen aangezien het helemaal achteraan stond. In ieder geval zo is het ook goed gekomen, hoop dat het lukt met de website :) anders moet je maar een pb sturen met echt het start adres en het eind adres :)
Begin laag met vijf, je kan altijd ergens vlakbij weer bijladen als je niet genoeg hebt.