Via de navelstreng. Door zuurstof in het bloed. De navelstreng bevat 2 grote aders, voor zuurstof en voedsel aanvoer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Met andere woorden, een baby krijgt geen lucht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, zuurstof is geen lucht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind het een plus waard, op dit soort vragen krijg je dit soort antwoorden, helemaal in de stijl van de vraagsteller. Je hebt zuurstof nodig, dat zit in lucht en dat krijg je in de baarmoeder door de navelstreng. Niet op alle slakken zout leggen....
niko
10 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pelle, Hoe weet jij wat de stijl van de vraagsteller is?
Ken je hem/haar?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de stijl van de vraag van de vraagsteller bedoelde ik en dat is vaak ook de stijl van de vraagsteller zelf. Ik denk dat de vraagsteller meer doelde op het antwoord hier dan op het door jou gegeven antwoord.
Niet.
In de buik van de moeder is geen lucht.
De aanleg van de ademhalingsorganen begint rond de vierde week van de zwangerschap. Rond de 7 maanden zijn de longetjes wel ongeveer klaar, maar een ongeboren baby ademt niet. Normaal ademen is onmogelijk, vanwege al dat vruchtwater.
Soms oefent de baby wat en opent en sluit de mond, maar als ie dan vruchtwater binnen krijgt, dan is er grote kans dat ie de hik krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
als extra info:
Een ongeboren baby ademt niet maar drinkt wel:
http://www.oeiikgroei.nl/zwanger-abc-oei-ik-groei/zwanger-abc-v/vruchtwater/