Hoe kan ik een baby laten stoppen met huilen?

De baby is 1 jaar. Het is een jongen. Altijd in de avond als hij net een uurtje op bed ligt begint hij te huilen. Ik probeer hem op te tillen en rondjes te lopen maar dat werkt niet. Iemand tips???

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Kinderen
3.4K
Ivana
6 jaar geleden
Ze zeggen dat ieder baby een huiluurtje heeft. Als moeder weet je of je kind huilt uit pijn, of gewoon om een beetje te jengelen.
Het zou kunnen zijn dat hij ergens last van heeft in de avond (reflux?). Overleg met de huisarts, die kan je geruststellen of actie ondernemen.
Amadea
6 jaar geleden
Ga zacht (slaap)liedjes voor hem zingen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Eten een extra voeding ? Of dat de baby juist nog wat lucht kwijt moet ? Te donker , of juist niet ?. Muziek opzetten slaapliedjes van you tube afspelen Stuk je klassiek daar val ik nog wel van inslaap . Dat laatste doe ik nog steeds als Mn kleinkinderen bij mij logeren 3x per week . Maar een baby die wakker wordt heeft vaak honger of pijn ( mond , darmen ) angst dromen .
dudemeister
6 jaar geleden
ik pakte de auto wel eens voor een ritje, werkte vaak goed.

Antwoorden (5)

Gewoon een tut erin hoppa klaar
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er zijn vele manieren mogelijk om een baby te laten stoppen met huilen. Het belangrijkste is dat je zelf rustig blijft. Luister eerst even of hij vanzelf stopt met huilen. Gebeurt dat niet probeer hem dan te troosten door rustig te praten, zingen, hem toe te stoppen of hem even op de arm te nemen. Bedenk dat het prima is dat hij even huilt. Als jij je ontspant is de kans groot dat hij het ook doet. Kijk vervolgens of hij het misschien te warm of te koud heeft of dat hij een vieze luier of honger heeft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
eerst even kijken of er echt niets mis is. als je dat zeker weet, gewoon laten liggen.
hij weet namelijk heel goed dat er wel iemand komt als hij maar blijft huilen.
die cirkel moet je doorbreken. als er verder niks aan de hand is valt hij vanzelf in slaap.
succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
eerst proberen de oorzaak te vinden..kou warmte te stil luier etc
de beste afleiding is iets te eten(stukje rijstcracker)of te drinken (flesje water) te geven
een verhaaltje en de slaapceremonie rustig herhalen. succes
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het lastige is dat ze dan nog niet altijd aan kunnen geven wat er mis is. Het kunnen ook bijvoorbeeld enge dromen zijn of een angst om alleen te zijn. Als het heel even een huiltje is, zou je even af kunnen wachten. Gaat hij over de rooie dan is er toch iets aan de hand, al weet je niet wat.
Ik ben zelf erg geholpen door een homeopaat. Mijn dochter was 7 maanden en kreeg onverklaarbare huilbuien. Soms wel 3 keer per nacht. Echt krijsen, drie maanden lang. Naar een homeopaat geweest, 1 pilletje en doorslapen... En we hebben de vaccinaties laten ontstoren.